طبیعتی بکر در مازندران که باید ببینید

۷
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسیر رسیدن به روستای ناتر بسیار زیباست. دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیاری در دل آن نهفته است. سبک معماری منحصربه‌فرد، از جذابیت‌های قابل ذکر آن است.
روستای ناتر مازندران

دل‌کندن از شهرهای پر ازدحام و زدن به دل طبیعت یکی از بهترین راهکارها برای تجدید قوا و انرژی ا‌ست. امروز راهی روستای ناتر در استان مازندران می‌شویم؛ به شما خواهیم گفت که روستای ناتر کجاست و چه امکاناتی دارد. با دیدن عکس روستای ناتر می‌توانید دید کلی نسبت به این جاذبه بکر پیدا کنید و بخشی از زیبایی‌های آن را ببینید. با مجله دلتا همراه باشید تا روستای ناتر مازندران را بشناسید.

روستای ناتر

آشنایی با روستای ناتر مازندران

اگر دل‌تان برای یک طبیعت دل‌انگیز و خوش آب‌وهوا تنگ شده و می‌خواهید از شلوغی‌های شهر پر دود و ترافیک فرار کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای ناتر مازندران بزنید. جاده چالوس را همه ما می‌شناسیم، اما کمتر کسی ا‌ست که با روستای ۲۵۰۰ ساله‌ای که در مسیری مملو از مناظر بکر، هوایی پاک و در میان کوه‌ها پنهان شده، آشنا باشد. روستا خانه‌هایی با معماری قدیمی دارد؛ اینجا تا چشم کار می‌کند جالیزها، یونجه‌زار‌ها، درختان سیب، صنوبر، بید و فندق را می‌توانید ببینید.

دیدنی‌ها و تفریحات

زیبایی‌های این روستا از همان جاده آغاز می‌شود و هنگامی که پا به روستا می‌گذارید مناطقی مانند بارینگتون و کندیچال پیش روی شما قرار می‌گیرد که مراتع سرسبز آن‌ها محلی بی‌نظیر برای تفریح و لذت بردن از طبیعت به‌شمار می‌رود. آبشار بارینگتون یکی از جاذبه‌های روستا است که در ۳ کیلومتری غرب آن قرار گرفته و آبی بسیار خروشان دارد. رودخانه‌های این منطقه با شروع فصل بهار با آب شدن برف‌ها پرآب و جاری می‌شوند که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

روستای ناتر مازندران کجاست

چشمه‌های روستای ناتر مازندران

چشمه‌های ناتر نیز بسیار مشهور هستند که از جمله معروف‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به چشمه قلقله، ککی و چشمه لنار اشاره کرد که آبی بسیار خنک دارند. چشمه شفابخش داریو هم در منطقه کندیچال قرار گرفته و جزو چشمه‌های گازدار است. اکثر چشمه‌های روستای ناتر قابلیت درمانی دارند و برای درمان بیماریی‌هایی مانند سنگ‌ کلیه بسیار مفید هستند.

پیاده‌روی

پیاده‌روی در مناطق بکر و سرسبز بخصوص در فصل بهار و تابستان بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید کفش مناسب به پا کنید و در‌صورتی‌که به کوهنوردی علاقه دارید به سمت قله‌های سر به فلک کشیده پیش بروید. در طی مسیر در نزدیکی رودخانه و آبشار تنی به آب بزنید، تا غبار خستگی را از شما بزداید.

اگر به مناطق تفریحی ایران علاقه دارید، مطلب تمام خوش‌گذرانی‌ها را در چالیدره طرقبه امتحان کنید را بخوانید.

روستای ناتر مازندران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری، آبشارگردی تفریحی ارزان برای آخر هفته را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

  3. حسام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

    ای بابا پارک سر محلمون هم نمیتونیم بریم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      دوست عزیز ممنون که نظرتون رو نوشتید. درک می‌کنیم

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۳۲ ب٫ظ

    • علی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

      ممنون از مطلب خوبتون،واقعا همین طوره

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

        ممنون از لطف و همراهی شما دوست عزیز

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…