آبشارگردی، تفریحی ارزان برای آخر هفته

۷
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین فصل برای دیدن آبشارها فصل بهار و تابستان است؛ اما برخی افراد در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان هم برای دیدن آبشارها وقت می‌گذارند.
آبشارهای تهران

آبشارها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی‌اند. در تهران، برای اینکه بتوانید از این جاذبه‌‌های فوق‌العاده دیدن کنید، لازم نیست راه دوری بروید. در ادامه، چند مورد از آبشارهای تهران را معرفی می‌کنیم تا برای روزهای آخر هفته بهار و تابستان، برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید. با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار کلوگان

این آبشار نزدیک تهران در منطقه شمیرانات در دره‌ای به همین نام و در میانه راه بین روستای کلوگان به عمامه قرار دارد. این آبشار به‌خاطر‌ اینکه در مسیر کوهنوردی برای صعود به قله‌های مهرچال، کلوگان و… قرار دارد، در بین کوهنوردان کاملا شناخته‌شده است. آبشار کلوگان ۴۰ متر ارتفاع دارد و به‌شکل پله‌ای آب را به‌سمت پایین هدایت می‌کند. در فصل بهار بسیار پرآب است و تقریبا از اواسط تابستان به‌بعد، فقط باریکه‌ای آب از آن فرو می‌ریزد. بازدید از این آبشار رایگان است و تقریبا نصف روز طول می‌کشد.

گلوکان

آبشار شکر آب

آبشار شکرآب در بخش رودبار قصران و در شهرستان اوشان قرار گرفته است. این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده و مهم‌ترین جاذبه این روستا است. روستای شکرآب در نزدیکی روستای مشهور آهار قرار دارد. این منطقه در تمام فصول سال زیبا است. تابستان‌ها درختان میوه‌دار بخصوص آلبالو و گیلاس زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن می‌دهند و در پاییز با هزاران رنگ زیبای پاییزی مزین می‌شود.

شکراب

آبشار سنگان

آبشار سنگان در روستای خوش‌آب‌وهوای سنگان در منطقه کن قرار دارد. این روستا ۲۱۰۰ متر از دریا ارتفاع دارد و دارای باغ‌های گردو، گیلاس، هلو و زردآلو است. آبشار سنگان در شمال غربی روستا واقع شده است. ارتفاع این آبشار به ۳۰ متر می‌رسد و قبل از اینکه از ارتفاع فرو بریزد، آب این آبشار از باغات روستا می‌گذرد. در فصل زمستان این آبشار یخ می‌زند و منظره‌ای زیبا و جذاب ایجاد می‌کند که دیدن آن خالی از لطف نیست.

سنگان

آبشار اوسون

یکی دیگر از زیباترین آبشارهای تهران آبشار اوسون است که از آب‌شدن برف‌های ارتفاعات شمال تهران ایجاد می‌شود. مسیر رسیدن به این آبشار و مناطق اطراف آن امکانات گردشگری نسبتا خوبی دارد و تقریبا به‌راحتی در دسترس است. در نزدیکی آبشار، هتل اوسون هم قرار دارد. آبشار سوتک و آبشار رجب هم در نزدیکی همین آبشار واقع شده‌اند و کمتر از ۱ کیلومتر از آن فاصله دارند.

آبشار اوسون

آبشار دوقلو

یکی دیگر از آبشارهای تهران آبشار دوقلو است که در مسیر کوهنوردی قرار دارد؛ بنابراین، برای بسیاری از علاقه‌مندان به کوهنوردی آشناست. این آبشار در مسیر کوهنوردی بین دربند و توچال واقع شده است. از آنجا که این آبشار در زمان سرریزشدن و از بالا به ۲ قسمت تقسیم می‌شود، آبشار دوقلو نام گرفته است.

سخن آخر

آبشارهای تهران فرصت‌های بی‌نظیری برای طبیعت‌گردی در نزدیکی پایتخت هستند. اگر از هیاهو و شلوغی شهر خسته شده‌اید، یکی از این آبشارها را برای گشت‌وگذار آخر هفته انتخاب کنید و از قدم‌زدن در طبیعت لذت ببرید.

اگر به جاذبه‌های تفریحی تهران علاقه دارید، مطلب خیابان‌گردی در تهران را از دست ندهید را بخوانید.

آبشارهای تهران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر گردشگری، مطلب تمام خوش‌گذرانی‌ها را در چالیدره طرقبه تجربه کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ب٫ظ

    • مهدی

      ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۱ ب٫ظ

      خیلی خوبست ولی آبشار تالون در منطقه امام زاده داوود که واقعا فوق العاده و بینظر است را فراموش کردید

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

        ممنون از شما که مطالب مجله ما رو می‌خونید. ممنون از یادآوری

        پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  4. همت

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ب٫ظ

    لطفاً از تمام جاهای دیدنی کرج مخصوصاً پارک ها و محل های دیدنی نزدیک با ذکر آدرس بفرمایید تا مردم راحت تر مسیر را پیدا کند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      بله حتما دوست عزیز. ممنون که نظرتون رو برای ما نوشتید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…