چه کنیم در غروب جمعه دلمان نگیرد؟

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تابه‌حال برای شما پیش آمده که در غروب روز جمعه دلتان بگیرد؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
چه کنیم غروب جمعه دلمان نگیرد

برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که غروب روز جمعه تبدیل به دلگیرترین لحظه زندگی آن‌ها می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چه کنیم غروب جمعه دلمان نگیرد.

برای آخر هفته از قبل برنامه‌ریزی کنید

پیشنهاد می‌دهیم برای آخر هفته‌ برنامه‌ریزی کنید و در طول هفته منتظر رسیدن آن باشید تا سردرگمی کمتری را تجربه کنید. اضافه‌کردن یک کار برای صبح و یک کار برای شب باعث تقویت روحیه‌ شما می‌شود. اگر احساس افسردگی شدیدی دارید، بهتر است برنامه‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر و ساعتی تنظیم کنید. حتی انجام‌دادن کارهایی در فهرست‌ شما مثل خوردن صبحانه، حمام کردن یا خرید خانه می‌تواند حسی از به‌دست‌آوردن دستاوردی را در شما تقویت کند تا احساس بهتری درباره خود داشته باشید.

چه کنیم غروب جمعه دلمان نگیرد

برای تعاملات اجتماعی برنامه‌ریزی کنید

هرچند ماندن در خانه و تنهایی می‌تواند هوس‌انگیز باشد، انجام این کار نه‌تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه ضررهایی نیز با خود خواهد داشت. پیش از رسیدن آخر هفته، برنامه‌هایی برای معاشرت با دوستان تنظیم کنید. اگر خیلی افسرده و غمگین باشید، احتمالا تمایلی به میزبانی از دوستانتان نخواهید داشت. در عوض می‌توانید دوستتان را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید یا با جمع دوستان برای صرف شام بیرون بروید. حضور فیزیکی در کنار دیگران می‌تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

 خستگی‌ خود را بشناسید

آیا سردرگمی ذهنی، کمبود انگیزه یا خستگی جسمی را نادیده می‌گیرید؟ قطعا با ترشح آدرنالین ناشی از هیجان در خون، نشانه‌های خستگی فیزیکی نیز تا حد زیادی از بین می‌رود. اگر نشانه‌های هشداردهنده‌ای از خستگی را تجربه می‌کنید، به آن‌ها توجه کنید. وقت استراحت است! تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای استراحت و بازیابی انرژی است. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب ۶ گام ساده برای اینکه خود واقعی‌تان را بشناسید سر بزنید.

انتظارات واقعی داشته باشید

اگر دفتر برنامه‌ریزی یا تقویم شما جاهای خالی زیادی داشته باشد، آیا می‌توانید با انرژی پایین به هدف‌های زیادی دست پیدا کنید؟ چنین انتظاراتی که گاهی به شکل آرزو به ما هجوم می‌آورند، می‌توانند کارایی ما را کم کنند و بدتر از آن، درست در زمانی که به استراحت نیاز داریم، باعث ایجاد حس نارضایتی در ما می‌شوند. از خودتان بپرسید: آیا تمام برنامه‌های من عملی هستند یا تنها جلوی استراحت‌کردن مرا می‌گیرند؟

چه کنیم غروب جمعه دلمان نگیرد

برنامه‌ای برای استراحت‌ داشته باشید

آیا واقعا هیچ برنامه‌ریزی خاصی در تقویم‌تان ندارید؟ این موضوع نیز می‌تواند موجب دلگیری و افسردگی شود. اگر ترجیح می‌دهید برنامه‌ریزی کنید و آخر هفته شلوغی داشته باشید، این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که زمان کافی برای استراحت و خواب کافی را نیز کنار بگذارید. خوابیدن هم باید جزو برنامه‌ریزی‌های ما حساب شود.

بی‌علاقگی به استراحت‌کردن می‌تواند آخر هفته را هراس‌آور کند و با افسردگی اشتباه گرفته شود. اگر استراحت‌کردن برای شما سخت است، آن را تشخیص دهید و برای آن آماده باشید. اگر تعریف جدیدی از استراحت داشته باشید و به آن به چشم بخش مهمی از بهره‌وری در کارهای خود نگاه کنید، متوجه ارزش آن در اولویت‌هایتان خواهید شد.

آستانه تعاملات اجتماعی‌ خود را بشناسید

درون‌گرا یا برون‌گرا؟ این دو ویژگی شخصیتی منعکس‌کننده منبع انرژی ما هستند؛ کنار دیگران بودن یا وقت‌گذراندن با خود. افراد برون‌گرا از تعاملات اجتماعی انرژی می‌گیرند، این موضوع در افراد درون‌گرا برعکس است. نکته اصلی درک این موضوع است که وقتی احساس خستگی داشتید، تشخیص دهید که برای بازیابی انرژی‌تان باید چه کاری انجام دهید. اگر در طول هفته تعاملات اجتماعی متعدد خارج از دایره امن‌ خود تجربه کرده‌اید، بهتر است به‌منظور بازیابی انرژی ازدست‌رفته‌ و ایجاد تعادل، برنامه‌ای مناسب برای آخر هفته ترتیب دهید. مثلا یک برون‌گرا که زمان طولانی را پشت میز کار گذرانده یا یک درون‌گرا که تعاملات رودرروی متعددی با دیگران داشته است، در اولین فرصت آخر هفته باید برنامه‌ای برای رسیدن به منبع انرژی‌ خود اختصاص دهد.

آستانه تعاملات اجتماعی‌ خود را بشناسید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ کلید شناخت خواستگار که از مهریه میلیاردی مهم‌ترند را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

    فقط نظرمجید…

    پاسخ

  2. محبوبه شهرازی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

    دور هم جمع شیم بگیم و بخندیم کینه را دور بریزیم و جایش شادی بیاریم.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. خدانگهدار

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    خدانگهدار

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  5. مجید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۱ ق٫ظ

    سلام.بعضی ها همه چی رو میخان با علم توجیح کن.
    دلگیری غروب بابت غم دوری امام زمانه.
    اثر وضعی عدم ظهور به خواست خداست،حالا شما حرفای به ظاهر قشنگ علمی بزنید،درست نمیشه.
    تنها راه رفع دلگیری غروب جمعه،ارتباط معنوی با خداست،والسلام‌.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      روش‌های متعدد و زیادی برای ایجاد حس آرامش وجود دارد و هرکدام برای افراد مختلف کارایی دارد.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

      فقط خدا

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۱ ب٫ظ

      احسنت👌👌👏👏

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…