۷ کلید شناخت خواستگار که از مهریه میلیاردی مهم‌ترند

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معیارهای انتخاب همسر در دختران متفاوت است اما نکاتی وجود دارد که باید هر فردی با توجه به آن‌ها یک خواستگار خوب را از بد به‌عنوان همسر آینده خود تشخیص دهد.
کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

ممکن است شما خواستگارهای زیادی داشته باشید ولی وقتی نوبت به تصمیم‌گیری می‌شود نمی‌توانید به راحتی انتخاب کنید. علت این موضوع این است که شما شناخت خواستگار خوب را نمی دانید و هیچ معیار مشخصی برای سنجیدن خواستگارها ندارید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب می‌پردازیم.

کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

یک سری از خصوصیات وجود دارد که با توجه به آن‌ها می توانید متوجه شوید کسی که به‌عنوان خواستگار وارد خانه شما می‌شود آیا حتی ارزش فکر کردن به‌طور جدی را دارد یا خیر. لذا شناخت خواستگار بسیار مهم است.

ظاهر

اولین چیزی که شما از یک نفر خواهید دید ظاهر او است. ظاهر آراسته کلید آغاز آشنایی است. در نظر اول باید ظاهر یک پسر به نظر شما مطلوب باشد تا بتوانید به صحبت کردن و شناختن او فکر کنید. برای شناخت خواستگار خوب به نوع پوشش او می‌توان اشاره کرد. اگر خواستگارتان ظاهر معقولی نداشت بعید می‌دانم بتوانید روی او حساب باز کنید. داشتن لباس اتو کشیده و مرتب و مدل موی آراسته چیزهایی است که یک پسر در مراسم خواستگاری اش باید رعایت کند.

ارتباطات اجتماعی از کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

کسی که در میان جامعه گشته باشد و با تجربه باشد می‌تواند با توجه به شخص مقابلش جواب دهد. او می‌داند که چگونه با پدر شما صحبت کند یا اینکه چگونه به سوالات مادرتان پاسخ دهد. هنگامی که از تجربیاتش صحبت می‌کند می‌توانید متوجه شوید که میزان ارتباطاتش به چه میزان گسترده است. شاید بتوان گفت یکی از بارزترین ویژگی های خواستگار که حتما باید آن را در نظر داشته باشید همین مورد است.

کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

میزان شوخ طبعی

معمولا آدم‌های شوخ طبع سعی می‌کنند تا در برخورد با افرادی که تازه ملاقات می‌کنند حرف‌های خنده داری بزنند تا یخ میان آن‌ها آب شود. در صورتی که آدم‌های جدی از حاشیه رفتن در جواب دادن دوری می‌کنند و فقط اطلاعات لازم را می‌دهند. در این میان به یاد داشته باشید که یکی از ویژگی‌های تشخیص خواستگار خوب این است که علی رغم گشاده رو بودن و خندیدن حرمت‌ها را حفظ کند و به یاد داشته باشد که در جلسه خواستگاری قرار دارد.

حامی و مشوق بودن از کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

ازدواج یعنی حمایت زن و شوهر از یکدیگر در شرایط بحرانی و متلاطم زندگی، پس باید دقت کنید که او فقط به کارها و مشغولیت‌های خودش است یا شما اولویت زندگی او هستید. مردی که در شرایط بحرانی و هنگام ضعف همسرش از او حمایت می‌کند و راه چاره را به او نشان می‌دهد، کسی است که می‌توانید در زندگی آینده به او تکیه کنید و به عبارتی مرد ایده‌آلی برای تشکیل زندگی مشترک است.

او محرم و امین است

شما باید در زندگی مردی را انتخاب کنید که وفادار باشد و در موارد مختلف مانند کار و شغل و درآمدش با شما صادق باشد و در زندگی برنامه ریزی داشته باشد به‌طوری که بتوانید به او اعتماد کنید. در صورت پنهان نمودن چیز مهمی از گذشته خود یا دادن یک وعده دروغ، از ازدواج با او صرف نظر کنید. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب از کجا بفهمیم که یک مرد دوستمان دارد؟ سر بزنید.

کلیدهای طلایی شناخت خواستگار خوب

خانواده و دوستان شما او را تصدیق می‌کنند

مهر تاییدیه خانواده و دوستانتان بر انتخاب شما و نظر مثبت آن‌ها درباره خواستگارتان می‌تواند باعث به‌وجود آمدن یک تعامل خوب و زیبا با او شود اما اگر از سوی خانواده انتخابتان تایید نشود، شما باید نگران باشید زیرا خانواده زمانی فرد را برای ازدواج با شما تایید می‌کنند که متقاعد شوند که او یک فرد شایسته شماست.

مواظب تنبلی و بی نظمی او باشید

دقت کنید اگر بی نظمی‌ها و تنبلی‌های خواستگارتان کم است او برای زندگی مشترک مرد ایده‌آلی است زیرا شما نمی‌توانید همیشه به دنبال او باشید و وسایل پراکنده جمع آوری کنید. اگر همسر آینده شما بتواند خود از عهده کارهایش بر آید می‌تواند مرد آرزوهای شما باشد چون بسیار با نظم و مسئولیت‌پذیر است.

مواظب تنبلی و بی نظمی او باشید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ گام ساده برای اینکه خود واقعی‌تان را بشناسید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  5. سعیدی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    از نان شب واجب تر است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…