این رنگ نشیمن شما را لوکس و زیبا می‌کند

۳
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوست دارید که تغییری زیبا و بی‌نظیر در چیدمان نشیمن خود ایجاد کنید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
ایده های ترکیب رنگی آبی و خاکستری در چیدمان نشیمن

تاثیر رنگ در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل بر هیچ‌کس پوشیده نیست. رنگ‌ها به فضای خانه شما روح می‌بخشند و آن را سرشار از نشاط و زیبایی می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ایده های ترکیب رنگی آبی و خاکستری در چیدمان نشیمن می‌پردازیم.

ترکیب رنگ آبی و خاکستری را با سفید امتحان کنید

اگر دوست دارید که نشیمن شما روشن و پرنور باشد می‌توانید از رنگ سفید در کنار رنگ آبی و خاکستری جذابیت زیادی را به فضای شما می‌بخشد. به‌عنوان مثال می‌توانید از مبلمان خاکستری در کنار کفپوش‌هایی که به رنگ آبی ملایم هستند استفاده کنید. همچنین افزودن چند کوسن به رنگ آبی تیره خالی از لطف نخواهد بود. این ترکیب رنگی در کنار زمینه‌ای از رنگ سفید بسیار زیبا خواهد بود. علاوه بر دیوارها می‌توانید میز تلویزیون، کمد دیواری، مبلمان چوبی و قاب‌های دیوار را به رنگ سفید دربیاورید و از زیبایی دکور خانه خود لذت ببرید.

ایده های ترکیب رنگی آبی و خاکستری در چیدمان نشیمن

طیف‌های مختلف از رنگ‌ها را در کنار هم به‌کار برید

همیشه هم لازم نیست رنگ‌های انتخابی شما در یک طیف رنگی باشند. می‌توانید طیف تیره رنگ خاکستری را در کنار طیف روشن رنگ آبی استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید دیوارها را به‌رنگ آبی نفتی تیره رنگ کنید و رنگ مبلمان شما خاکستری روشن باشد. برایا ینکه زیبایی این ترکیب رنگی بیشتر شود می‌توانید از رنگ‌های میانی هم استفاده کنید. کوسن‌هایی یک یا دو درجه تیره‌تر خاکستری را بر روی مبلمان قرار دهید. بهتر است از پارچه‌های طرح‌دار برای کوسن‌ و پرده‌ها استفاده کنید.

مناظر ساحلی را به اتاق نشیمن بیاورید

یکی از ایده های ترکیب رنگی آبی و خاکستری در چیدمان نشیمن استفاده از تم دریایی و ساحلی است. رنگ‌های به‌کاررفته در این مناظر آبی روشن به همراه خاکستری آرامش‌بخش است که می‌توانید در تمامی اجزای نشیمن از آن استفاده کنید. حتی می‌تواندی از المان‌های دریایی نیز در دکور نشیمن خود استفاده کنید. در این‌صورت ذهن حاضرین فضا را به سمت ساحلی زیبا و پر از آرامش هدایت خواهید کرد. برای اینکه چیدمان زیباتری در خانه داشته باشید به مطلب اتاق پذیرایی را به بهترین شکل چیدمان کنید سر بزنید.

ایده های ترکیب رنگی آبی و خاکستری در چیدمان نشیمن

تابلوهای هنری را فراموش نکنید

برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون خود از یک تابلوی نقاشی استفاده کنید. ترکیب رنگی این تابلو می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های آبی و خاکستری بوده و منظره دریا را در منزل شما ایجاد کنند. حواستان باشد که تابلوی نقاشی یک اثر هنری است و می‌تواند یک منبع الهام خوبی برای شما باشد. حال اگر رنگ غالب به‌کار رفته در تابلوی شما رنگ آبی باشد می‌توانید از این رنگ در به عنوان یک رنگ پایه‌ای و اصلی در دکور منزل خود استفاده کنید. از طیف‌های دیگر رنگ آبی و خاکستری به همراه کمی رنگ زرد در دکور نشیمن استفاده کنید.

از رنگ‌های گرم غافل نشوید

در صورتی که از طیف‌های تیره رنگ خاکستری استفاده کنید اتاق شما را کوچک‌ و گرفته نشان می‌دهد. برای اینکه چنین حسی در فضا ایجاد نشود می‌توانید در کنار رنگ آبی و خاکستری از رنگ‌های گرم و روشن هم استفاده کنید. طیف صورتی و مرجانی، یا اندکی زرد و خردلی در ترکیب با طرح های آبی و خاکستری بسیار مناسب خواهند بود.

از رنگ‌های گرم غافل نشوید

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روکش مبل برای زیباتر شدن خانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…