با یک کارت به کارت ساده، حسابتان خالی می‌شود

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به افزایش استفاده افراد از کارت‌های بانکی، یکی از کلاهبرداری‌های رایجی که در حال حاضر وجود دارد، کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است.
کلاهبرداری با کارت به کارت

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، بسیاری از خدمات به‌صورت اینترنتی و الکترونیکی هستند. بنابراین شیوه کلاهبرداران نیز جدید شده است و از طرق جدید اقدام به خالی کردن حساب عموم مردم می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری با کارت به کارت می‌پردازیم.

موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت

ارسال پیامک‌های جعلی برنده شدن جایزه

فرستادن پیامک جعلی تحت عنوان برنده جایزه شدن و در ادامه تماس با کلاهبردار یکی از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است.

در این کلاهبرداری از فرد مورد نظر درخواست می‌شود بعد از اطلاع از برنده شدن به خودپرداز بانک مراجعه کرده و در این فرایند همراه کلاهبردار شود. روش کار این کلاهبرداران آن است که زبان دستگاه خودپرداز را به انگلیسی تغییر داده و هرچه را کلاهبردار می‌گوید، انجام دهد. در ادامه مبالغ بسیار زیادی از طریق همین روش از حساب مردم برداشت شده است.

راه‌اندازی سایت‌های خرید جعلی و دریافت وجه از طریق کارت به کارت

دومین مورد از نمونه‌های کلاهبرداری از طریق کارت به کارت راه‌اندازی یک سایت خرید جعلی است. در این ترفند، کلاهبردار یک سایت خرید محصولات جعلی راه‌اندازی می‌کند و اقدام به گرفتن سفارش‌های اینترنتی می‌کند. افراد که از جعلی بودن سایت اطلاع ندارند پس از ثبت سفارش اقدام به واریز پول محصول می‌کنند. سپس مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

کلاهبرداری از طریق کارتخوان

کپی کردن اطلاعات کارت افراد در دستگاه‌پوز

هرگز هنگام خرید کالا در فروشگاه کارت خود همراه با رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهید. یکی دیگر از موارد کلاهبرداری، آن است که کلاهبرداران اقدام به قرار دادن دستگاه کپی در دستگاه‌های کارتخوان خود می‌کنند. در این موقعیت هنگامی که فرد کارت خود را به فروشنده می‌دهد و رمز خود را نیز در اختیار وی قرار می‌دهد، از اطلاعات کارت او یک کپی کامل گرفته می‌شود. سپس کلاهبرداران اقدام به خرید با اطلاعات کارت خریدار می‌کند.

هشدار

برای جلوگیری از کلاهبرداری از طریق کارت به کارت که چند مورد آن ذکر شد، بهتر است افراد به تماس‌ها و پیامک‌ها توجهی نکنند. همچنین از سایت‌های دارای نشان اعتماد خرید کنند. نکته مهم آن که هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختیار هیچ‌کس نگذارید.

کلاهبرداری

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب این سرقت مجازات شدیدی دارد را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  7. پ. ر

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ق٫ظ

    برای من هم پیش اومد و گفتن پخش زنده و شماره شما برنده ۵ میلیون شده گوشی قطع نکنید شما وصل میشید به همکارها شماره عابرتون رو بدید و برید عابر بانک تا ۱ ساعت دیگه تو حسابتونه و کلاهبرداری بود 🙄

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      بله کلاهبرداری از این طریق بسیار زیاد شده است و آگاهی از روش این کلاهبرداران بسیار مهم است.

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …