این کلاهبرداری‌ها جدید است

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فضای مجازی این روزها به محلی پیچیده و خطرناک تبدیل شده است. در این فضا گاهی کلاهبرداری‌هایی اتفاق می‌افتد که زندگی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.
شگرد های جدید کلاهبرداری

جرم کلاهبرداری در واقع گرفتن مال کسی دیگر به وسیله ابزار و فعالیت‌های متقلبانه و با سوء‌نیت است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع شگرد های جدید کلاهبرداری می‌پردازیم.

شگرد های جدید کلاهبرداری

کلاهبرداری اینترنتی در قالب برنامه رژیم غذایی

با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا، پلیس متوجه نوع جدیدی از کلاهبرداری شده‌ است. در این کلاهبرداری، کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان دریافت برنامه رژیم غذایی منتشر کرده‌اند. سپس از کاربران درخواست می‌کنند برای دریافت رژیم روی لینک کلیک کرده و سپس داخل آن لینک هزینه را واریز کنند. طی بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که بعد از وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت و رمز دوم با روشی که اصطلاحا فیشینگ نامیده می‌شود، حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

کلاهبرداری اینترنتی از طریق فیلترشکن‌ها

یکی دیگر از کلاهبرداری‌هایی که امروز رواج پیدا کرده است کلاهبرداری از طریق دریافت فیلترشکن است. افراد سودجو از این طریق می‌توانند به راحتی به اطلاعات شخصی و خصوصی شما دسترسی پیدا کنند.

امروزه که افراد در سنین مختلف از فیلترشکن استفاده می‌کنند، سودجویان با سوءاستفاده از این موضوع نوعی بدافزار در قالب فیلترشکن طراحی کرده و از این طریق به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

کلاهبرداران از راه‌های مختلفی مانند ارسال پیامک و لینک‌های آلوده یا در قالب اپلیکیشن‌هایی به نام فیلترشکن، اقدام به انتشار فایل‌های آلوده خود می‌کنند.

پس از نصب و اجرای این بدافزارها بر روی سیستم‌های کاربران، کلاهبرداران به راحتی می‌توانند به اطلاعات مختلف مانند فیلم‌ها و تصاویر مخاطبان و سایر اطلاعات شخصی و خصوصی افراد دسترسی پیدا کرده و با انگیزه‌های مختلف از اطلاعات به دست آمده سوءاستفاده می‌کنند.

کلاهبرداری اینترنتی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مجازات سرقت خودرو چیست؟ را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …