خوراکی‌های به‌ظاهر سالم که قند شما را بالا می‌برد

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق گفته متخصصان بسیاری از خوراکی‌ها و تنقلاتی که روزانه مصرف می‌شود، میزان قند زیادی را در خود پنهان کرده‌اند.
خوراکی‌ های حاوی قند پنهان

شکر اضافه‌شده به خوراکی‌های کم‌چرب برای جبران از بین رفتن طعم و قوام ناشی از چربی استفاده می‌شود و بسیاری از ماست‌های با طعم و کم‌چربی نیز حاوی انواع شیرین‌کننده‌های ناسالم مانند شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مجله دلتا در این بخش به معرفی برخی خوراکی‌ های حاوی قند پنهان می‌پردازد.

خوراکی‌ های حاوی قند پنهان را نخورید

خوراکی‌ های حاوی قند پنهان را بشناسید

شیر کم‌چرب

گرچه ممکن است غذاهای کم‌چربی کسانی را که به دنبال یک سبک زندگی سالم هستند وسوسه کنند، همه آن‌ها این‌گونه نیستند، به‌خصوص وقتی صحبت از ماست می‌شود. یک بسته ماست پرچرب حاوی ۴.۷ گرم قند است، در حالی که یک بسته ماست یونانی کم‌چربی می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ گرم قند داشته باشد.

شیر کم چرب

سس سالاد بدون چربی

سس‌های سالاد رژیمی که دارای چربی و کالری کمتری است حاوی مقادیر بیشتری قند هستند. حتی دو قاشق غذاخوری از آن سس می‌تواند حدود ۷ تا ۱۰ گرم چربی اضافه‌شده را در خود ذخیره کند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند برای اطمینان از عدم افزودن قند یا مواد نگهدارنده، سس سالاد خود را در خانه تهیه کنید.

سس گوجه‌فرنگی

در مورد سس گوجه‌فرنگی که حاوی مخلوطی از طعم‌های شیرین و ترش است، یک قاشق غذاخوری از آن برابر است با قرار دادن یک مکعب قند کامل در دهان، زیرا بیشتر بطری‌های سس گوجه‌فرنگی حاوی تقریبا ۴ گرم قند در هر قاشق غذاخوری، علاوه بر مقدار زیادی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند که اغلب با چاقی و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

خوراکی‌ های حاوی قند پنهان کدامند

کره بادام زمینی

این خوراکی خوشمزه به‌صورت طبیعی حاوی مقدار زیادی قند نیست. مشکل از جایی شروع می‌شود که نوع شرکتی آن دارای روغن‌های ناسالم و قندهای اضافه‌شده هستند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برچسب مواد تشکیل‌دهنده کره بادام زمینی را بخوانید و ببینید که کدام یک طبیعی‌تر و سالم‌تر هستند.

چیپس

چیپس‌ها همچنین حاوی ۳ تا ۵ درصد شکر هستند، به‌خصوص آن‌هایی که با کباب، چیلی، عسل یا دانه‌های ذرت شیرین طعم‌دار شده‌اند. آن‌ها همچنین دارای کربوهیدرات زیادی هستند، که بدن آن‌ها را به شکلی به نام قند تبدیل می‌کند.

میوه خشک

میوه تازه می‌تواند میان‌وعده سالمی باشد اما این فرضیه درباره نوع خشک‌شده آن صدق نمی‌کند. در صورت خشک شدن میوه آب آن از دست می‌رود و تمام قند آن داخل میوه جمع می‌شود.

خوراکی‌ های حاوی قند پنهان را بشناسید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب گیاهی که لاغرتان می‌کند! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…