هرگز اتاق نشیمن را با این وسایل نچینید!

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم دوست دارید خودتان دست به‌کار دکوراسیون منزل و چیدمان آن شوید با رعایت برخی از اصول می‌توانید چیدمان بهتری داشته باشید.
وسایل اشتباه در چیدمان نشیمن

درست کردن یک فضای زیبا سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. اگر چه ممکن است درک مبهمی از آنچه می‌خواهید، در ذهنتان داشته باشید. ولی بدون یک برنامه نباید شروع به‌کار کنید، چون اشتباه خواهید کرد و به سرعت پشیمان خواهید شد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل نامناسب در چیدمان نشیمن می‌پردازیم.

استفاده بیش از حد از عکس‌های خانوادگی

گذاشتن عکس‌هایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است، اما از افراط در این کار خودداری کنید.

وسایل اشتباه در چیدمان نشیمن

استفاده از وسایل هم‌رنگ

یکی از وسایل نامناسب در چیدمان نشیمن استفاده از وسایل هم‌رنگ است. سعی نکنید لوازم منزل را هم‌رنگ انتخاب کنید. بلکه به هماهنگی رنگ‌ها توجه کنید. تزئین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد. در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.

استفاده از وسایل با طرح‌های شلوغ

هنگام جور کردن پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف، یک یا دو رنگ پایه را همسان در نظر بگیرید. برای مثال می‌توانید دو پارچه هم رنگ اما یکی گل‌دار و دیگری راه‌راه را جور کنید. اما مراقب باشید این ترکیبات را بیش از حد سنگین نکنید. برای اینکه چیدمان بهتری داشته باشید به مطلب هرگز این پیشنهاد ویژه را برای دکور منزل، رد نکنید سر بزنید.

وسایل اشتباه در چیدمان نشیمن

استفاده از وسایل طبق مد روز

از اینکه به دنبال هر مد جدید تزئین خانه باشید بپرهیزید. اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید چرا که باید در کنار آن‌ها زندگی کنید و لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقمند شوید. در چیدن خانه از بعضی لوازم مربوط به فرهنگ‌ها و مکان‌های دیگر استفاده کنید و جنبه جذاب تری به لوازم خود بدهید مثل کمدها و قفسه‌های چینی، چراغ‌های ژاپنی یا توری‌های بلژیکی.

استفاده زیاد از وسایل دکوری

اتاق‌های خود را پر از وسیله نکنید. هر چیز خوبی با افراط به سوی بدی متمایل می شود. کمی از این و کمی از آن کافی است. مراقب باشید که اتاق را با رنگ یکنواخت، ظروف فلزی کوچک و بزرگ، اشیای چوبی کاغذ دیواری و برگ‌های طلایی پر نکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیری‌های خلاقانه ترتیب دهید.

استفاده زیاد از وسایل دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل دکور خانه شما را دگرگون می‌کنند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…