۳ معجزه پاک‌کننده کلیه‌ها را بشناسید!

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهبود عملکرد کلیه‌ها با مصرف برخی گیاهان که فوائد آن‌ها را نمی‌دانید، امکان‌پذیر است.
پاکسازی کلیه‌ ها

کلیه‌ها یکی از قسمت‌های بدن هستند که بیشتر مردم تا زمانی که این عضو کوچک را از دست ندهند به اهمیت آن پی نمی‌برند، کلیه‌ها در واقع بسیار مهم هستند، آن‌ها مواد زائد و سموم را از خون خارج می‌کنند. ما در مجله دلتا به معرفی ۳ گیاه مختلف می‌پردازیم که برای پاکسازی کلیه‌ ها بسیار مفید هستند.

پاکسازی کلیه ها با مواد طبیعی

گیاه روئینه زرین

گیاه روئینه زرین یا همان Goldenrod برای بهبود عملکرد مجاری ادراری و سم زدایی کلیه‌ها استفاده می‌شود، آزمایشات بالینی در حیوانات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند التهاب را کاهش داده و با عفونت‌ها مبارزه کند. گلدن رود یک گیاه مدرن است و در شمال ایران از اسالم تا رامسر تا ارتفاعات ۲۷۰۰ متر دیده می‌شود و در بسیاری نقاط دیگر دنیا فراوان می‌روید.

موارد استفاده گیاه روئینه زرین

این گیاه در بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله کاهش درد و ورم (التهاب)، ادرار آور (افزایش جریان ادرار)، ضد اسپاسم، نقرس

، درد مفاصل (روماتیسم)، آتروز و برخی مشکلات پوستی مانند اگزما از این گیاه استفاده می‌شود. روئینه زرین همچنین در درمان سل دوباره فعال‌شده (پس از گذراندن دوره مخفی بودن) نیز کاربرد دارد.

پاکسازی کلیه‌ ها با دمنوش

ریشه گل ادریس (هورتانسیا)

گل ادریس، گلبرگ‌های بنفش رنگی دارد، این گیاه اغلب در آمریکا و آسیای شمال شرقی می‌روید. ترکیبات مفیدی مانند: کلسیم، کروم، کبالت، سلنیوم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سیلیکون در این گل وجود دارد. سدیم، قلع و روی فراوان موجود در این گیاه بسیاری از نیاز‌های ضروری بدن انسان را تامین می‌کند. پاکسازی کلیه‌ ها و مجاری ادرار از مهم‌ترین خواص چای گل ادریس است که از قدیم در بین مردم رواج داشته است.

از دم کرده هورتانسیا نگذرید!

برای تهیه دم کرده گل ادریس، مخلوط یک قاشق چایخوری گل ادریس در یک فنجان آب جوش برای مدت سه تا پنج دقیقه کافی‌ است. این دم کرده دارای خواص ضدعفونی‌کننده قوی است و مجاری ادراری را شست‌وشو می‌دهد. این نوشیدنی احتمال تشکیل سنگ کلیه را به حداقل رسانده، مسکن درد بوده و با خرد کردن سنگ ریزه‌های موجود در کلیه، باعث دفع آن می‌شود. دم کرده گل ادریس چندبار در هفته تورم مجاری خروجی مثانه و غده پروستات را التیام بخشیده و در درمان التهاب مفاصل و آرتریت روماتوئید موثر است.

هورتانسیا

ریشه کرفس

ریشه کرفس فوق العاده مغذی است و به صورت عصاره یا کپسول مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در مبارزه با سرطان روده بزرگ و تعادل سطح خون در افراد کم خون مفید است. این گیاه به هضم غذا و حرکت منظم روده کمک می‌کند. همچین ادرار آور است و به شست‌و‌شوی مجاری ادراری کمک می‌کند و به دلیل دارا بودن پتاسیم و منیزیم، برای کلیه مفید است.

خواص ریشه کرفس

ریشه کرفس، دارای کلسترول و چربی اشباع‌شده کم است. همچنین این گیاه منبع خوبی از ریبوفلاوین، کلسیم، ویتامین B۶، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، C ، K و همچنین فیبر رژیمی است.

پاکسازی کلیه‌ ها با کرفس

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب برنج آبکش شده یا کته، بالاخره کدام بهتر است؟ را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۱۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۳۶ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…