خواص پودر سنجد که تا حالا نمی‌دانستید!

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پودر سنجد حاوی ترکیبات زیادی از جمله موسیلاژ، استرول‌ها، اینولین، آزولن‌ها و آلانتولاکتون هستند. به دلیل وجود این ترکیبات است که پودر سنجد خواص بی‌نظیری دارد.
خواص و فواید پودر سنجد

سنجد یک میوه بسیار مفید و پرخاصیت است. سنجد سرشار از فیبر و مواد مغذی و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C و K است. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با خواص و فواید پودر سنجد آشنا شوید.

سرفه و بیماری‌های تنفسی

سنجد یک خلط آور است، به این معنی که مخاط را رقیق کرده و به بدن شما کمک می‌کند تا آن را از مجاری تنفسی پاک کند. این مهم باعث می‌شود که سنجد یک داروی بسیار خوب برای سرفه‌های خلط‌دار باشد. علاوه بر خواص پودر سنجد در خلط آوری، این گیاه همچنین به کاهش التهاب تنفسی مانند ذات‌الریه کمک می‌کند.

درمان پوکی استخوان

ضد باکتری و ضد قارچ

پودر سنجد به‌طور موثر برای درمان طیف وسیعی از انگل‌ها از جمله کرم قلاب‌دار، کرم نخی، کرم گرد و کرم شلاقی استفاده می‌شود. پودر سنجد به‌عنوان جایگزینی برای آنتی‌بیوتیک‌ها شناخته می‌شود.

ضد سرطان

یکی از اصلی‌ترین خواص پودر سنجد، توانایی‌های آن برای مقابله با بیماری سرطان است. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که این پودر رشد سلول‌های تومور را مهار می‌کند و از پیشرفت سرطان جلوگیری به عمل می‌آورد.

آنتی‌اکسیدان‌ها

تحقیقات نشان می‌دهند که پودر سنجد حاوی مقدار زیادی مواد فعال زیستی از جمله آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها و ترپن‌ها است. به دلیل وجود این آنتی اکسیدان‌ها، سنجد می‌تواند از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از استرس و همچنین بیماری‌های عصبی محافظت کند.

خواص و فواید پودر سنجد را بشناسید

تثبیت‌کننده قند خون

پودر سنجد ممکن است برای بیماران دیابتی مفید باشد. این پودر منبع غنی اینولین (نوعی فیبر) است. اینولین با هورمون انسولین متفاوت است اما اغلب به غذاهای کم چرب اضافه می‌شود تا به غذاها چربی بیشتری بدهد. اینولین به تثبیت قند خون و بهبود جذب مواد مغذی از غذاها کمک می‌کند.

کمک به کسب آرام

پودر سنجد ممکن است دارای خواص آرام بخش ملایمی باشد و مانند بسیاری از دمنوش‌های گیاهی، می‌تواند در آرام کردن اعصاب و اضطراب مفید واقع شود. یک فنجان چای گرم تهیه شده از این گیاه، قبل از خواب ممکن است همان چیزی باشد که برای داشتن یک خواب خوب شبانه به آن نیاز دارید.

داروی گوارشی

صدها سال است که مردم از سنجد به عنوان محرک گوارشی و درمان ناراحتی معده استفاده می‌کردند. همچنین به دلیل یک ماده شیمیایی به نام آلانتولاکتون، برای دفع کرم‌ها و انگل‌ها از دستگاه گوارش، سنجد انتخابی عالی است. استفاده از این پودر در غذا می‌تواند به هضم بهتر، جذب ویتامین و مواد معدنی کمک کند. این دارو به ویژه برای تازه کردن اشتها پس از آنفولانزا یا سایر بیماری‌ها مفید است.

کاهش چربی و افزایش قدرت ایمنی بدن

بیشتر اوقات ما غذاهای چرب یا فست فود می‌خوریم که این‌ها باعث افزایش وزنمان می‌شوند. اما این کار برای سلامتی خوب نیست اما اگر سنجد را به طور منظم مصرف کنید، این امکان را دارید تا وزن خود کاهش دهید. پودر سنجد حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

خواص و فواید پودر سنجد چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با این دمنوش‌ها چربی‌سوزی را سرعت دهید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. یوسف خان

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    بسیار عالیه متشکرم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  3. قاسم

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۵۳ ب٫ظ

    سلام ازاین بهترنمیشودسپاسگزارم.

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۱۵ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…