این ۶ اصل بی‌نظیر را در چیدمان خانه از دست ندهید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا به حال به این توجه کرده‌اید که برخی از افراد با حداقل امکانات و فضا طرح جذابی برای چیدمان منزل خود اجرا می‌کنند؟
اصول بسیار مهم و اساسی در چیدمان

در این مطلب از مجله دلتا به اصول بسیار مهم و اساسی در چیدمان و همچنین رنگ دکوراسیون داخلی می‌پردازیم تا به شما یک دید دقیق در انتخاب وسیله و چیدمان منزل خود بدهیم.

سرویس خواب خود را بیش از حد بزرگ انتخاب نکنید

بعضی از افراد زمانی که می‌خواهند یک سرویس خواب برای اتاق خواب خو تهیه کنند توجهی به ابعاد ندارند و یک سرویس خواب با ابعاد بسیار بزرگ انتخاب می‌کنند و آن سرویس خواب تقریبا تمام اتاق را اشغال می‌کند. پس در انتخاب سرویس خواب دقت لازم را داشته و یک سرویس خواب با توجه به اندازه اتاق خود بخرید و جای تفریح و مطالعه فرزند خود را هم در نظر بگیرید.

اصول بسیار مهم و اساسی در چیدمان

بیش از حد از یک رنگ استفاده نکنید

از آنجایی که بانوان علاقه بسیار زیادی به رنگ سفید دارند، رنگ اکثر خانه‌ها در کشور سفید است تا اینجای کار مشکلی نیست. امازمانی که شما یک مبل راحتی با رنگی سفید برای نشیمن خانه انتخاب می‌کنید، مبل شما جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهد و انگار جزئی از دیوار شماست. در طول روز چشم شمارا خسته می‌کند و حالت یکنواختی به منزل شما می‌دهد. پس اگر قصد دارید یک مبل راحتی بخرید سعی کنید از رنگ‌هایی با انرژی مانند آبی کم‌رنگ، لیمویی و طوسی استفاده کنید و صد البته از پرده‌هایی با رنگ‌های تیره برای منزل خود غافل نشوید.

اصول بسیار مهم و اساسی در چیدمان

نقش گیاهان در زیبایی منزلتان را دست کم نگیرید

دقت داشته باشید که گیاهان می‌توانند خانه شما را زنده نگه دارند و همین‌طور استفاده از برخی از گیاهان مانند بامبو در کنار میز تلویزیون یا مبل راحتی، می‌تواند حس شیک و مدرن بودن در درون خانه شما ایجاد کند. شما با انتخاب یک پایه گلدان خاص می‌توانید یک دکوراسیون خاص و شیک داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاه آپارتمانی استرس خانه شما را کم می‌کند سر بزنید.

وسایل خانه را به دیوار نچسبانید

بعضی از افراد عادت دارند وسایل منزل خود مانند میز تلویزیون را به دیوار خانه بچسبانند اما این عادت یک عادت اشتباه است. زیرا علاوه بر اینکه دیوار خانه شما را زخمی می‌کند باعث زیبا دیده نشدن دکوراسیون و چیدمان منزل شما هم می‌شود. پس سعی کنید وسایل منزل خود را مقداری از دیوار فاصله دهید تا هم بهتر دیده شوند و خودنمایی کنند، هم دیوار خانه شما آسیب نبیند. همچنین فاصله دادن مبل از دیوار باعث بزرگ نشان دادن فضا نیز می‌شود.

وسایل خانه را به دیوار نچسبانید

تاثیر چوب را در دکوراسیون منزل خود فراموش نکنید

یک میز که از چوب راش یا گردو درست شده است نمایی به منزل شما می‌دهد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. این دو نوع از چوب علاوه بر مقاومت و دوام بالایی که دارند از یک رنگ قهوه‌ای مدرن بهره می‌برند. این کار باعث می‌شود خانه‌ای بسیار زیباتر داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با وسایل چوبی در دکور منزل مطلب این وسیله دکور خانه شما را بی‌نظیر می‌کند را بخوانید.

تاثیر چوب در دکوراسیون منزل

مبل‌های راحتی بهترین انتخاب هستند

یکی از اصول بسیار مهم و اساسی در چیدمان مبل‌های راحتی هستند. فرض کنید تازه از سر کار آمده‌اید و می‌خواهید در یک جای نرم و راحت استراحت کنید. هیچ مبلی راحتی مبل‌های راحتی را برای یک استراحت چند ساعته ندارد و نمی‌تواند خستگی شما را مانند این مبل‌ها از تنتان بیرون کند. همچنین این مبل‌ها از تنوع رنگ بسیاری برخوردار هستند.

مبل‌های راحتی بهترین انتخاب

پیشنهاد مطالعه: مطلب تزیین و چیدمان خانه با گیاهان آپارتمانی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…