اتاق پذیرایی را به روش حرفه‌ای چیدمان کنید

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی کلیدی‌ترین بخش هر خانه‌ای است چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می‌کنند.
نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

در واقع گل سر سبد هر منزلی اتاق پذیرایی آن است. بعضی نکات هستند که کمک می‌کنند چیدمان بهتر و ایده‌آل‌تری در اتاق پذیرایی منزل خود داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل می‌پردازیم.

چیدمان پذیرایی مستطیل

یکی از انواع متداول فرم پذیرایی منازل، پذیرایی مستطیل شکل است. در چیدمان پذیرایی مستطیل، نسبت طول به عرض فضا و همچنین ست مبلمان و وسایلی که قرار است در آن چیده شود، از معیارهای اصلی نوع چیدمان پذیرایی مستطیل است.

نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

می‌­توانید این پذیرایی را به دو بخش تقسیم کنید. یک بخش ست مبلمان پذیرایی قرار می‌گیرد و در قسمت دوم آن یا میز ناهارخوری یا مبل راحتی نشیمن را بگذارید. برای این تصمیم­‌گیری به ابعاد عرض پذیرایی توجه کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیل کوچک

در چیدمان این پذیرایی احتمالا می‌­توانید فقط یک دست مبلمان قرار دهید. با توجه به ابعاد کوچک آن بهتر است از ست مبلمان ۵ یا ۷ نفره استفاده کنید. با قرار دادن مبلمان ۹ نفره در یک پذیرایی کوچک فضایی بسته و شلوغ می‌­سازید.

نکات چیدمان اتاق پذیرایی در منزل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

اگر ابعاد پذیرایی مستطیل شکل در حدی است که بتوانید دو دست مبل در آن قرار دهید، می‌توانید یک ست مبلمان زیبا و جذاب برای پذیرایی از مهمان در نظر بگیرید و یک ست مبلمان راحتی برای دورهمی خانوادگی. در حالت دوم تلویزیون می‌تواند نقطه کانونی فضا باشد. نکات بیشتر در مورد چیدمان پذیرایی را در مطلب بهترین مدل‌های فرش برای اتاق پذیرایی بخوانید.

چیدمان پذیرایی مربع

در چیدمان این پذیرایی اگر جا دارید، فاصله بین دیوار تا مبل و کاناپه را رعایت کنید تا رفت و آمد به راحتی انجام شود.

  • در چیدمان پذیرایی مربع با پنجره، خیالتان بابت نورپردازی پذیرایی راحت است و پنجره می­‌تواند مانند یک نقطه عطف برای چیدمان مبلمان استفاده شود.
  • اگر به فکر چیدمان پذیرایی مربع بدون پنجره هستید، به عناصری که نور فضا را بیشتر می­‌کنند و پذیرایی را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند، توجه کنید. به این منظور می‌­توانید از رنگ‌های روشن و آینه در چیدمان پذیرایی استفاده کنید.

چیدمان پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی ال شکل

وجود این پذیرایی می‌تواند یک امکان عالی برای چیدمان باشد. به‌طوری‌که تفکیک دو فضا مانند نشیمن و پذیرایی یا پذیرایی و ناهارخوری را راحت‌­تر ­کند. با این حال چیدمان پذیرایی ال بستگی به مدل مبلمان شما، نورگیری فضا، ورودی‌های پذیرایی و غیره دارد. در پذیرایی ال شکل، اگر مساحت کافی وجود داشته باشد به راحتی می‌­توانید دو دست مبلمان برای پذیرایی در نظر بگیرید.

چیدمان ال شکل

چیدمان پذیرایی کوچک

اغلب خانه­‌های امروزی، پذیرایی کوچکی دارند. فضای محدود، طراحی دکوراسیون و چیدمان را کمی سخت می­‌کند و شما باید فکر همه چیز را بکنید. در دکوراسیون پذیرایی کوچک، از اهمیت رنگ­‌ها غافل نشوید. پس بهتر است از رنگ­‌های روشن استفاده کنید. همچنین فکر پوشاندن پنجره با پرده­‌های ضخیم و پر زرق و برق را از فکرتان بیرون کنید. شما برای پذیرایی کوچک خانه به نور کافی نیاز دارید.

چیدمان پذیرایی کوچک

چیدمان پذیرایی به سبک مدرن

برای چیدمان این پذیرایی می‌­توانید به استفاده از رنگ‌­های خنثی فکر کنید. چیدمان مبلمان مدرن در کنار پرده‌­ای شیک و زیبا، فضای پذیرایی را جذاب می‌کند.

چیدمان زیبای اتاق

پیشنهاد مطالعه: مطلب روش‌های پاک کردن لکه چای و قهوه از روی مبلمان را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…