این فرش‌ها خانه شما را خاص و شیک می‌کنند

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش در دکوراسیون منزل اهمیت بسیاری دارد و می‌توان گفت که فرش لباس خانه است. شاید از خود بپرسید چه فرشی برای خانه شما مناسب است؟
مدل های خاص و شیک فرش در منزل

در خرید فرش مناسب برای خانه، عوامل مختلفی در انتخاب تاثیر می­‌گذارد. سبک زندگی، سبک دکوراسیون، متراژ، نورگیر بودن یا نبودن خانه، کوتاهی یا بلندی سقف و بسیاری پارامترهای دیگر که باید به آن توجه کرد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های خاص و شیک فرش در منزل می‌پردازیم.

فرش اسپانیایی

رنگ‌­آمیزی این فرش‌ها غالبا به رنگ­ استخوانی، سبز و زرد پاستیلی و ملایم است. برخی فرش­‌های قدیمی اسپانیا از الگوها و بافت‌­های دوره عثمانی تقلید می­‌کردند اما با گذشت زمان به یک سبک منحصر اروپایی گسترش پیدا کرد.

مدل های خاص و شیک فرش در منزل

فرش اسکاندیناوی

در ابتدا طرح­‌های فرش اسکاندیناوی با رنگ­‌های یکنواخت بافته می­‌شد که شامل رنگ‌­های مشکی، خاکستری، سفید و زرد بود. اما با گذشت زمان (اواسط قرن ۱۷ام) اشکال هندسی و طرح‌­های گلدار به ساختار آن اضافه شد. گل لاله مورد علاقه مردم اسکاندیناوی بود. بنابراین وجود نقوش لاله در قالی­‌های اسکاندیناوی به یک المان اصلی تبدیل شد. حیوانات و پرندگان محلی نیز به طرح‌­های جدید راه یافتند که جذابیت­ خاصی به ساختار سنتی آن بخشید.

مدل های خاص و شیک فرش در منزل

فرش ابوسون

این نوع فرش، تغییر شکل یافته فرش­‌های ایرانی و ترک (عشاق) است. طرح­‌های این نوع فرش از عناصر معماری پر نقش و نگار دوره رنسانس الهام گرفته و ظرافت این نوع فرش بسیار زیاد است. نکات بیشتر در مورد چیدمان فرش را در مطلب هرگز فرش‌ها را اینگونه پهن نکنید بخوانید.

فرش ابوسون

فرش ساوونری

خاستگاه این فرش کشور فرانسه است و شکل تغییر یافته فرش‌­های ایرانی است. گل­‌های انبوه، پربرگ و کوچک در زمینه­ آبی، سیاه یا قهوه­‌ای تیره مشخصه این سبک است و به داشتن خواب­‌های بلند، ظاهری اروپایی و تجملی شناخته می­‌شوند.

فرش آرت‌دکو

طراحی این نوع فرش با توجه به نقوش مدرن، انتزاعی و تجسمی انجام می­‌گیرد و با رنگ‌های جسورانه، خطوط زاویه‌­دار و بدون تزئینات زیاد شناخته می­‌شوند.

درگذشته فرش‌­های چینی با ظرافت شرقی در مقیاس بی‌­سابقه‌­ای تولید می­‌شد. در فرش‌­های آرت­‌دکو چینی رنگ­‌های غلیظ با جزئیات پیچیده و طرح­‌های متاثر از سبک شرقی، به نمایش در می­‌آید. در یک طراحی داخلی مدرن، فرش­‌های آرت­‌دکو انتخاب مناسبی هستند.

فرش آرت دکو

فرش بوهمی

فرش‌­های سبک بوهمی نمایی از هنر قبایل و مملو از الگوهای هنری پیچیده و شلوغ است که از رنگ‌­های جذاب و الیاف طبیعی، در بافت آن استفاده می‌شود. این فرش­‌ها می‌­توانند بیش از حد رنگی بوده یا ترکیبی از رنگ‌های خنثی و رنگ‌­های روشن و بی‌­حال باشند. الگوهای آن غالبا پویا و در عین حال رمانتیک است و می­‌توانند به سبک فرش­‌های ایرانی ولی کمی مدرن­‌تر، شباهت داشته باشند. ترفندهای استفاده از فرش کهنه و قدیمی را در مطلب ترفندهای استفاده از فرش کهنه که قطعا نمی‌دانید! بخوانید.

فرش بوهمی

فرش مراکشی

فرش­‌های مراکشی به داشتن رنگ­‌های پویا و الگوهای هندسی مشهور هستند. هر قطعه از این فرش تاریخی از هنر مردم عامی است که نسل به نسل انتقال پیدا کرده است. امروزه، در طراحی دکوراسیون، به فرش مراکشی توجه بسیاری می‌شود. فرش‌­های مراکشی قدمت تاریخی طولانی ندارند (اواسط قرن نوزدهم)، اما به دلیل طرح و رنگ­‌های مدرن، ساختار هندسی و طرح­‌های انتزاعی مورد توجه هستند.

فرش مراکشی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۱۰ فرمول سریع و ساده برای خانه تکانی آشپزخانه  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  4. مهدی محمدی

    ۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…