آیا اینترنتی می‌شود مهریه را اجرا گذاشت؟

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موضوعات حقوقی مهم و پر‌چالش که می‌توان گفت به یک معضل بزرگ در جامعه تبدیل شده است موضوع مهریه است.
اجرا گذاشتن اینترنتی مهریه

ازدواج آثار مالی به دنبال دارد که مهم‌ترین آن مهریه است. مهریه مالی است که با انعقاد نکاح، مرد متعهد می‌شود که به همسر خود بپردازد. مهریه می‌تواند سکه، پول، مال منقول و غیرمنقول و حتی انجام کاری مشخص از جانب مرد باشد. باید توجه داشت که مهریه باید مشخص و معین باشد و مهریه دین است و بر عهده مرد است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع اجرا گذاشتن اینترنتی مهریه می‌پردازیم.

قانون به اجرا گذاشتن مهریه

مهریه را می‌توان بر اساس سکه یا وجه نقد تعیین کرد. وجه نقدی که تعیین می‌شود براساس نرخ روز محاسبه می‌گردد و باید آن را با مبلغی که محاسبه شده است در اختیار زن قرار دهید. برای ازدواج‌هایی که بعد از مدتی به طلاق ختم می‌شود، بسیاری از افراد ممکن است مهریه خود را به اجرا بگذارند. حالا سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا اجرا گذاشتن مهریه به‌صورت اینترنتی امکان دارد؟

اجرا گذاشتن مهریه

آیا اینترنتی می‌شود مهریه را اجرا گذاشت؟

قوانینی در گذشته وجود داشت که هر فردی برای گرفتن مهریه باید به دادگاه مراجعه می‌کرد و لیست اموال شوهر خود را به دادگاه ارائه می‌داد و هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شد اما امروزه با به اجرا گذاشتن مهریه به‌صورت اینترنتی مراحل انجام این کار بسیار راحت‌تر شده است. اجرا گذاشتن مهریه به‌صورت اینترنتی امروزه به امری رایج تبدیل شده و دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه برای دادخواست مهریه نیست.

همچنین در حال حاضر قوانینی را برای گرفتن مهریه تصویب کرده‌اند که با توجه به آن می‌توان به دفتر ثبت ازدواج خود مراجعه کرد و اقدامات لازم را به انجام رساند.

در این‌جا فردی که مدارک لازم را به ثبت می‌رساند باید احراز هویت را انجام دهد و درخواست به اجرا گذاشتن مهریه را به اداره اجرای اسناد ارسال کند. بنابراین طبق این دستور اگر مردی برای پرداخت مهریه هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهد، اموال وی را توقیف خواهند کرد.

دریافت مهریه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا بخشیدن مهریه در عقد موقت امکان دارد؟  را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …