ساده‌ترین نکات در تغییر دکوراسیون منزل

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هرچقدر هم که بـرای بازسازی داخلی منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش است که با نحوه چیدمان و طراحی داخلی منزل شما هماهنگی داشته باشد.
نکات ساده در تغییر دکور منزل

شما باید در بازسازی داخلی منزل خود طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی را در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات ساده در تغییر دکور منزل می‌پردازیم.

تفاوت‎‌های زیبا را بـه چشم بیاورید

بسیاری از خانه‌های قدیمی درهای بسیار زیبایی دارند که ممکن اسـت بـه دلیل نداشتن رنگ مناسب از شکل افتاده باشند، بعضی از خانه‌های دیگر هم قرنیزهای زینتی زیبایی دارند که وجه ممیزه آن‌ها نسبت بـه بسیاری از خانه‌های جدید اسـت. یکی از بـهترین ترفندهایی که می‌توانید در رابطه با گزینه‌هایی مثل در و قرنیز انجام دهید، هایلایت یا بـرجسـته‌کردن آن‌ها با اسـتفاده از رنگ‌های متفاوت اسـت.

نکات ساده در تغییر دکور منزل

دیوار خانه را رنگی کنید

دیوارهای سفید معمولا خسـته‌کننده نیسـتند اما اگر دوسـت دارید سال جدید رنگ دیوارهای خود را تغییر دهید، پس دسـت بـه‌ کار شوید. از رنگ‌های شاد اسـتفاده کنید. اگر بشقاب‌های قدیمی یا زیبا دارید می‌توانید بـر روی دیوارهای رنگی بزنید تا دیوار و رنگ دیوار بـرای شما جذاب‌تر باشد. این کار سبب می‌شود رنگ دیوارها زیباتر خودنمایی کند.

نکات ساده در تغییر دکور منزل

نور بخشیدن بـه خانه

نورپردازی بخش مهمی از مدرن بـه‌نظر رسیدن خانه را در بـر می‌گیرد، بنابـراین آن را دسـت کم نگیرید. بـرای داشتن یک فضای روشن و دلباز بـه میزان نوری که لوسـتر در فضاهای مختلف خانه تولید می‌کند، دقت داشته باشید.

نور ببخشیدن بـه خانه

تزیین خانه با گیاهان

بازسازی خانه فقط بـه معنای تخریب یا ساخت مجدد نیست و گاهی تغییر کوچکی در فضا نتیجه چشمگیری خواهد داشت. از گیاهان بـرای تزیین خانه خود اسـتفاده کنید. گیاهان علاوه بـر زیبا و شادابی جلوه بسیار زیبایی بـه خانه شما می‌دهند و خرید و نگهداری آن‌ها هم هزینه زیادی ندارد. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به مطلب ارزان‌ترین گیاهان آپارتمانی برای منزل شما سر بزنید.

تزیین خانه با گیاهان

تعویض شیرآلات و دسـتگیره‌ها

بـرای داشتن یک فضای جدید در خانه قدیمی خوب اسـت نگاهی بـه شیرآلات خانه و دسـتگیره‌ها بیندازید. آیا مدل‌های آن‌ها قدیمی شده اسـت، اگر پاسخ‌ شما مثبت اسـت، وقت عوض‌کردن آن‌ها با مدل‌های جدید و زیبا رسیده اسـت. این کار بـه سرعت فضای آشپزخانه، دسـتشویی، حمام و تک تک اتاق‌ها را عوض خواهد کرد و جلوه‌ای مدرن بـه خانه خواهد داد.

تغییر دکور آشپزخانه

آشپزخانه نقشی کلیدی در مدرن بـه‌نظر رسیدن فضای خانه ایفا می‌کند و در وضعیت اقتصادی فعلی ممکن اسـت عوض کردن کابینت‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این صورت می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با اسـتفاده از بـرچسب‌های فومی یا بعضی آیتم‌های دیگر می‌توانید فضای وسط کابینت‌های بالا و پایین را تغییر دهید و بـه‌روزرسانی کنید. اگر بودجه‌ شما بـه این کار نمی‌رسد، تغییر دادن فضای پشت سینک اقدام مناسب دیگری بـرای شما خواهد بود.
  • در‌صورتی‌که بدنه کابینت‌ها قوی هسـتند، می‌توانید تنها درب‌ها را عوض کنید یا از روکش جدید بـرای درهای قدیمی کمک بگیرید. نکات بیشتر در مورد کابینت آشپرخانه را در مطلب چگونه کابینت قدیمی آشپزخانه را نو کنیم؟ بخوانید.
  • اگر می‌توانید کابینت‌های خود را رنگ کنید، از رنگ‌های روشن بـرای آن اسـتفاده کنید.
  • نورپردازی آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی آن ایفا می‌کند. سعی کنید از لوسـترهای جدید بـه‌عنوان اکسسوری‌های موردنیاز این فضا کمک بگیرید.

تغییر دکور آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام کاغذ دیواری مناسب خانه کوچک شماست؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…