بهترین روش چیدمان کنج‌ها در آشپزخانه

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه گوشه‌ها و کنج در هر کجای خانه، به‌عنوان یک مشکل و حتی یک فضای پرت شناخته می‌شوند و شاید خیلی از ما به دلیل نداشتن راه حلی مناسب آن‌ها را به حال خود رها می‌کنیم.
ایده های چیدمان کنج آشپزخانه

کنج‌ها و گوشه‌ها بخصوص در آشپزخانه‌ها به دلیل وجود فضای زیاد کار و ذخیره‌سازی بسیار مهم تلقی می‌شوند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا با ایده های چیدمان کنج آشپزخانه آشنا شوید.

کابینت‌های گوشه‌ای در چیدمان آشپزخانه

کابینت‌های گوشه‌ای یکی از حیرت‌انگیزترین ترفندهایی است که می‌توان با آن به راحتی با این مشکل روبه‌رو شد و حتی همان فضای پرت را به یک بخش پرکاربرد تبدیل نمود.

کابینت گوشه‌ای ساده

اولین و ساده‌ترین راه‌حل برای دستیابی به چنین کابینت‌هایی این است که مرز بین دو کابینت که در گوشه قرار دارند را از بین برده و درب دولنگه استفاده کنید. اگر قفسه‌بندی داخلی کابینت‌ها را به‌صورت ال شکل در نظر بگیرید، به راحتی می‌توانید از کل فضای داخلی کابینت استفاده کنید.

ایده های چیدمان کنج آشپزخانه

کابینت کنجی منحنی

روش دومی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم کابینت‌های منحنی شکل برای گوشه‌ها است. این کار علاوه بر زیباتر نمودن شکل ظاهری کابینت‌های شما، اجازه استفاده مفید از فضای داخل آن را نیز به شما می‌دهد. در این حالت نیز اکسسوری‌های چرخان به‌کار می‌آیند و طرح شما را تکمیل می‌کنند.

ایده های چیدمان کنج آشپزخانه

کابینت گوشه آشپزخانه کشویی

این مدل می‌تواند متناسب با سایر کابینت‌ها دسته‌دار یا بدون دسته انتخاب شود. مهم نیست که شما از طرف راست آن را باز کنید یا از طرف چپ، مهم این است که هر دو طرف به‌صورت یک مجموعه عمل کرده و فضای پرت را به حداقل می‌رساند. ارتفاع و اندازه کشوها را براساس نیازتان تعیین کنید. برای اینکه کابینت آشپزخانه را نو کنید به مطلب چگونه کابینت قدیمی آشپزخانه را نو کنیم؟ سر بزنید.

کابینت گوشه آشپزخانه کشویی

کابینت کنجی آشپزخانه متحرک

این روش مانند حالت اول است با این تفاوت که درب کابینت هم درگیر اکسسوری داخل آن می‌شود. به این صورت که با وصل شدن بخش چرخشی داخل به درب، به محض باز شد کابینت حرکتی اتوماتیک صورت گرفته و می‌توانید قفسه‌ها را برحسب نیاز بیرون بیاورید. از بهترین مزیت های این روش این است که تمامی ظروف قابل دیدن خواهند بود و شما به راحتی از عمیق ترین بخش کابینت نیز استفاده می‌کنید.

کابینت کنجی آشپزخانه متحرک

کابینت گوشه‌ای مورب

به نظر من گاهی اوقات حل کردن مشکلات را برای خودمان بسیار سخت می‌کنیم در حالی که می‌توان راه‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری را نیز پیدا کرد. کابینت‌های گوشه‌ای مورب هم یکی از همین نمونه‌ها است. این مدل‌ها نیاز به سفارش و ساخت یک طرح خاص را ندارند و به راحتی در کنار سایر کابینت‌ها قرار می‌گیرند.

کابینت گوشه‌ای مورب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک ورودی شیک برای خانه خود داشته باشیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…