هشدار، مصرف نوشابه همراه این مواد غذایی خطرناک است!

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه زیادی به نوشابه‌ها دارند احتمالا خودتان هم به‌خوبی می‌دانید که این نوشیدنی‌ها برای سلامتی مفید نیستند. بااین‌حال اگر نمی‌توانید از نوشیدنی موردعلاقه‌تان دل بکنید حتما حواستان باشد که آن‌ها را با برخی مواد غذایی نخورید.
مواد غذایی که نباید با نوشابه

خوردن نوشابه‌ها با برخی مواد غذایی می‌تواند شما را قربانی سوءهاضمه یا اختلالات درونی گاها خطرناک کند. مجله دلتا در این مطلب مواد غذایی که نباید با نوشابه مصرف کرد را بررسی می‌کند.

شیر و نوشابه

برخی غذاهایی که ما برای ناهار یا شام مصرف می‌کنیم حاوی شیر است. مانند برخی سوپ‌ها یا دسرها و غیره. به‌عنوان‌مثال پاستا با خامه یا کیک‌های تولد حاوی شیر هستند. زمانی که این غذاها یا شیرینی‌جات را میل می‌کنید و درعین‌حال نوشابه هم می‌خورید این دو در معده‌تان حالت اسیدی وسیعی ایجاد می‌کنند که باعث درد معده شدید، ری فلاکس و سوءهاضمه می‌شود.

ترکیب شیر و نوشیدنی

قهوه

برای همه پیش می‌آید که به همراه غذا نوشابه بخورد و دسر را با قهوه. این ترکیب بسیار خطرناک است. زمانی که دو ترکیب در داخل دستگاه گوارش ترکیب می‌شود نوعی کف فرار تشکیل می‌شود که اسیدیته زیادی تولید می‌کند. اگر این اشتباه غذایی را انجام دهید احساس تندمزاجی، عصبانیت و معده درد داشته و دچار سوءهاضمه می‌شوید.

ترکیب قهوه

ترکیب غذاهای تند و پر ادویه با نوشابه

ادویه‌های تند مانند فلفل یا کاری و غیره طعم فوق‌العاده‌ای به تمام غذاها می‌دهند. زمانی که این ترکیبات به بدن می‌رسند حرارت و دمای بدن را بالا می‌برند. به همین دلیل نیز بعد از خوردن این غذاها هوس نوشیدن آب یا حتی نوشابه به سرتان می‌زند. اما این کار به نفع بدن نیست. نوشیدنی‌های حاوی کولا، زمانی که تحت حرارت بالا قرار بگیرند سولفوریک اسید تولید می‌کنند. اگر برای برطرف کردن سوزش ناشی از غذاهای تند نوشابه می‌خورید آسیب زیادی به‌سلامتی تان می‌زنید. این ترکیب باعث افزایش ترشحات گوارشی می‌شود که به نفع بدن نیست.

غذاهای تند نباید با نوشابه خورد

آب‌نبات‌های نعنایی

یکی از مواد غذایی که نباید با نوشابه مصرف کرد آب‌نبات‌های نعنایی است. توصیه اکید داریم حتی فکر امتحان این دو ترکیب هم به سرتان نزند. چون واکنش شیمیایی ترکیب این دو ماده برای سلامتی فوق‌العاده خطرناک است.

ترکیب نوشابه با آبنبات نعناع

بعد از نوشیدن نوشابه‌ها و کولاها چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد از مصرف نوشابه

هر یک لیوان نوشابه حاوی حدود ۱۰ قاشق شکر است. به همین دلیل هم ضربه سختی به‌سلامتی می‌زند. این میزان قند به بدن انرژی مثبت نمی‌دهد. ده دقیقه بعد از مصرف، اختلالاتی در قند خون حاصل می‌شود. بعد از ۲۰ دقیقه میزان انسولین در خون شروع به کاهش کرده و کبد مجبور می‌شود که تلاش خود را برای تبدیل قند در بدن دوچندان کند.

۱ ساعت بعد از مصرف نوشابه

یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می‌خورد. این روند در طولانی‌مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان‌ها می‌شود. اسید فسفریک موجود در نوشابه نیز روی منیزیم و زینک(روی) موجود در بدن فیکس می‌شود.

نباید با نوشابه خورد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ترکیب قهوه با این ماده شما را از آلزایمر نجات می‌دهد را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…