۳ اشتباه ساده در چیدمان، که خانه شما را دلگیر می‌کند

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر خانه شما کوچک است و می‌خواهید دلبازتر به نظر برسد، اشتباهاتی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، مرتکب نشوید.
اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید ابعاد کوچکی دارد هر اشتباهی در طراحی دکوراسیون آن می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر بوده و می‌تواند آن را دلگیر کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

استفاده از اشیای بزرگ در دکوراسیون داخلی

یکی از اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل استفاده از مجسمه‌های بزرگ، گلدان‌های حجیم، میزهایی با بدنه یک دست و مبلمان بزرگ است که برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. آن‌ها ممکن است در مغازه زیبا به‌نظر برسند اما خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهند و احساس خفقان ایجاد می‌کنند. در واقع هر خانه‌ای اشیای مناسب خودش را می‌خواهد. برای چیدمان زیباتر خانه کوچک به مطلب آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید سر بزنید.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل

خانه را رنگارنگ نکنید

در کل خانه چه برای مبلمان و پرده‌ها و چه دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. رنگ‌های متنوع باعث احساس آشفتگی و کلافگی در شما می‌شود.  همچنین این دو، سه رنگ هم باید با هم جور باشد. به طور مثال انتخاب یک ترکیب دوتایی یا سه تایی از آبی، سفید و قهوه‌ای یا سبز، سفید و قهوه‌ای یا قهوه‌ای، سفید و کرم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای انتخاب رنگ مناسب منزل به مطلب هرگز از این ۵ رنگ در دکور منزل استفاده نکنید سر بزنید.

اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل

استفاده از کاغذ دیواری گل درشت در دکوراسیون داخلی

یکی از اشتباهات در چیدمان و دکوراسیون منزل استفاده از کاغذ دیواری با گل‌های درشت است. اگر می‌خواهید خانه خود را کاغذ دیواری کنید از کاغذ دیواری‌های ساده یا با بافت ریز استفاده کنید. بافت‌های درشت، اتاق ها و خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند. طرح فرش‌هایی با گل بوته‌ها و نقش‌های ریزتر، اتاق کوچک را بزرگ نشان می‌دهد. حتی گلدان‌هایی با برگ‌های ریز برای این اتاق‌ها مناسب‌تر هستند و آن‌ها را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

کاغذ دیواری گل درشت

پیشنهاد مطالعه: مطلب کنج خالی خانه را چطور دکور کنیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…