نکات طلایی دکوراسیون داخلی منزل که باید بدانید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب بعضی از قوانین چیدمان منزل را ارائه می‌دهیم، این قوانین و اصول تزیینی را هر کسی می‌تواند انجام دهد.
نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل

با رعایت نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل به راحتی می‌توانیم دکوراسیون خانه خود را زیبا‌ و جذاب کنیم. اصولی ساده که باعث زیبایی، آرامش و تعادل در فضای داخلی خانه می‌شود و عملی کردن آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. با مجله دلتا همراه باشید.

قانون شماره‌های عجیب در فضای داخلی

ایده اساسی این است که اشیائی که در تعداد فرد مرتب شده یا دسته‌بندی می‌شوند موثرتر از جفت شدن هستند. این کمک می‌کند تا گروه‌بندی متفاوتی از اشیاء داشته باشیم. اما نکته این است که در طراحی فضای داخلی چیزهایی را که با یکدیگر دسته‌بندی می‌شوند، یکی از آن‌ها کمی متفاوت باشد. این فقط قاعده اساسی طراحی فضای داخلی است و ممکن است در هر مورد کار نکند. هدف این است که مطمئن شویم همه چیز یکنواخت نیست.

نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل

نقطه کانونی اتاق از نکات طلایی دکوراسیون

نقطه کانونی اتاق از نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل است. وقتی وارد اتاق می‌شوید چشمان شما به‌طور طبیعی به سمت نقطه کانونی کشیده می‌شود. اگر از اینکه چگونه دکوراسیون داخلی اتاق را شیک و زیبا کنید گیج شده‌اید، پیدا کردن نقطه کانونی شروع خوبی است.

نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل

انتخاب نقطه کانونی مناسب

در تصویر زیر یک دیوار، رنگی متفاوت دارد و سپس با آثار هنری یا قفسه‌ها دکور می‌شود. اگر می‌خواهید از یک اتاق برای خواندن استفاده کنید، قفسه کتاب می‌تواند نقطه کانونی شما در این فضای داخلی محسوب شود. همچنین به راحتی می‌توان از یک کاناپه به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کرد. شما قادر هستید یک قطعه بزرگ از آثار هنری را به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. یک آینه بزرگ نیز به خوبی این کار را انجام می‌دهد. برای تزیین منزل با آینه به مطلب آینه‌کاری مدرن و شیک در دکوراسیون منزل مراجعه کنید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

تاثیر رنگ از نکات طلایی دکوراسیون داخلی

از دیگر نکات طلایی و اصولی در چیدمان منزل تاثیر رنگ بر فضای خانه است. رنگ‌ها در فضای داخلی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و ابعاد فضا را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه واقعی نشان دهند. به همین دلیل در فضاهای کوچک بایستی در انتخاب رنگ دقت بیشتری شود تا تعادل بخشیدن به دکوراسیون را رعایت کرد. رنگ‌های مات می‌توانند فضای آن را کوچک‌تر از رنگ‌های شفاف و براق نشان دهند. بهتر است از رنگ‌های مات برای فضاهای کوچک استفاده نشود. استفاده از تک رنگ نسبت به ترکیب دو یا چند رنگ می‌تواند فضای داخلی را بزرگ‌تر نشان دهد. پس تا جایی که می‌توانید از یک رنگ برای دکوراسیون استفاده کنید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ راهکار بی‌نظیر دور کردن انرژی منفی از خانه را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…