چگونه عمر فرش ماشینی را بالا ببریم؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرشی که می‌خرید چه دستی باشد چه ماشینی، سال‌های زیادی را مهمان خانه شما خواهد بود و به همین دلیل زیبایی و طول عمر فرش در انتخاب آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
عوامل موثر بر عمر فرش ماشینی

عوامل زیادی از جمله کیفیت ساخت و روش نگهداری روی طول عمر فرش ماشینی تاثیر مستقیمی می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان عوامل موثر بر عمر فرش ماشینی می‌پردازیم و تکنیک‌هایی برای بالا بردن ماندگاری فرش را به شما آموزش خواهیم داد.

جنس الیاف فرش ماشینی، مهم‌ترین عامل کیفیت فرش

همواره کیفیت بالا و مرغوبیت جنس مصالح و مواد به‌کار رفته در تولید یک محصول، ماندگاری آن را تضمین می‌کند. در صنعت فرش بافی جنس نخ و الیاف به‌کار رفته برای تولید قالی و قالیچه، عمر و ماندگاری آن‌ها را مشخص خواهد کرد.

عوامل موثر بر عمر فرش ماشینی

شانه و تراکم فرش ماشینی و تاثیر آن‌ها بر دوام فرش

شانه و تراکم دو اصطلاح بسیار رایج در صنعت فرش بافی هستند که کمتر کسی نام آن‌ها را نشنیده است. فرش‌های ماشینی در شانه و تراکم‌های مختلفی تولید شده‌اند. هر چقدر میزان تراکم و شانه فرش ماشینی بالاتر برود، علاوه‌بر زیبایی، ماندگاری و مقاومت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. شاید اسم فرش ۱۲۰۰ شانه را شنیده باشید. ۱۲۰۰ رایج‌ترین عدد شانه فرش است که ماندگاری و دوام مناسبی را در فرش ماشینی ایجاد می‌کند.

آهار فرش ماشینی، سپر بلای فرش خانه شما

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که روی طول عمر فرش ماشینی تاثیر دارد، آهار فرش است. حتی اگر از بهترین و مقاوم‌ترین الیاف دنیا برای تولید فرش استفاده شود، ممکن است در طول زمان با فرسایش، الیاف آن پوسیده شده یا از بین برود. به همین دلیل از روش آهار زنی برای بالا بردن دوام فرش در زمان تولید آن استفاده می‌شود. برای انتخاب فرش منزل به مطلب چگونه فرش مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟ مراجعه کنید.

عوامل موثر بر عمر فرش ماشینی

فرار از رطوبت، اولین راه طولانی کردن عمر فرش ماشینی

رطوبت دشمن فرش ماشینی و دستی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که نخ فرش را از الیاف مصنوعی انتخاب می‌کنند خاصیت ضد رطوبتی آن‌ها است. هرگز فرش را در جایی که رطوبت زیادی می‌گیرد پهن نکنید و در صورت خیس شدن فرش، آن را سریعا خشک کنید.

استفاده از بهترین شوینده فرش، راهی برای حفظ تار و پود

یکی از عوامل موثر بر عمر فرش ماشینی استفاده از شوینده مناسب است. استفاده از مواد شوینده و شستن فرش همانند شستن پارچه از عمر آن بسیار کم خواهد کرد. بهتر است تعداد دفعات شست و شوی فرش را کمتر کنید تا الیاف پارچه کمترین آسیب را ببینند. برای شستن فرش هم در نظر داشته باشید که شوینده‌های قلیایی یا اسیدی که پوست دست را می‌سوزانند، تار و پود پارچه را از بین می‌برند.

استفاده از بهترین شوینده فرش

تابش نور مستقیم به فرش، مهم‌ترین دلیل رنگ پریدگی فرش

نور خورشید در زمانی طولانی رنگ الیاف فرش را تغییر داده و چهره فرش را کدر و زشت می‌کند. اگر فرشی را در کنار پنجره‌ها پهن کرده‌اید، بهتر است در طول روز پرده‌ها را بکشید و از تابش آفتاب به فرش جلوگیری کنید.

تابش نور مستقیم به فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای آسان برای زیباکردن ورودی منزل را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…