هرگز این کارها را در چیدمان آشپزخانه انجام ندهید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرکاربردترین فضای هر خانه‌ای، آشپزخانه آن است. طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیاز به دقت فراوانی دارد. تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟
اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

زمانی که می‌خواهید دکوراسیون منزل را تغییر دهید، اول از همه به فکر تغییر طراحی آشپزخانه می‌افتید. پس خیلی مهم است که در این لحظه تصمیم درست و مهندسی‌شده‌ای بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم.

نگذاشتن سیستم تهویه مناسب هنگام دیزاین آشپزخانه

بویی که از پختن غذا در آشپزخانه پخش می‌شود، لذت غذاخوردن را چند برابر می‌کند. اما فکرش را کنید که هود و سیستم تهویه وجود نداشته باشد و بوی غذا در خانه بماند. آن موقع است که حتی تشک تختخواب هم بوی چربی و غذای مانده به‌ خود می‌گیرد. پس پیش از آنکه باعث شوید اهالی خانواده خواب استخوان ماهی ببینند، فکری به حال سیستم تهویه در طراحی آشپزخانه کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی ضعیف در طراحی داخلی آشپزخانه

هنگام طراحی آشپزخانه اگر نور کافی در نظر نگیرید، مجبور خواهید بود در کنار سایه‌ها غذا بپزید و میل کنید. اگر به زیبایی‌شناسی در طراحی آشپزخانه اهمیت می‌دهید، بسیار عالی است، اما پیش از هرچیز باید از تجهیزات کاربردی استفاده کنید. استفاده از سیستم‌های روشنایی، به‌خودی‌خود زیبا هستند. به‌کاربردن یک سیستم روشنایی فانتزی که فقط به‌به و چه‌چه میهمانان را به ‌همراه داشته باشد و نتواند نیاز آشپزخانه را برطرف کند، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه

کاربردی‌نبودن دکوراسیون آشپزخانه

پیشنهاد می‌کنیم طراحی آشپزخانه را طوری در نظر بگیرید که کاملاً کاربردی و سودمند باشد. برای مثال، آیا وقتی درب یخچال را باز می‌کنید، جلوی بازشدن درهای کابینت را نمی‌گیرد؟ آیا بازشدن درهای کابینت، راهتان را مسدود نمی‌کند؟ این‌ها نمونه‌سؤالاتی هستند که در هنگام طراحی آشپزخانه باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشید.

نبود هارمونی و هماهنگی کافی در طراحی آشپزخانه

پیش از آنکه بخواهید طراحی آشپزخانه را شروع کنید، ببینید طراحی خانه‌تان چه مدلی و چه سبکی است. آیا اجزای خانۀ شما کلاسیک هستند؟ آیا ترکیب رنگ‌های تیره بیشتر در آن دیده می‌شود؟ آیا مدرن و با پس‌زمینۀ روشن است؟ این‌ها عواملی هستند که در سبک طراحی آشپزخانۀ شما بسیار تأثیرگذار خواهند بود. خانه‌ای زیبا و چشم‌نواز خواهد بود که بتواند یک هماهنگی معنادار بین اجزای خود به ‌وجود آورد.

عدم هماهنگی کافی در طراحی آشپزخانه

نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها است. عده‌ای علاقه دارند نقطه‌ به‌ نقط دیوار آشپزخانه را کابینت نصب کنند. این‌ کار باعث می‌شود فضای آشپزخانه به‌شدت سنگین و بی‌روح جلوه کند. برای شکستن این فضای یکنواخت، بهتر است از درهای شیشه‌ای یا قفسه‌های باز در بین کابینت‌ها استفاده کنید.

نبود فضای کافی در بین کابینت‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ ترکیب رنگ عالی برای بخش‌های مختلف خانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…