دمنوش‌های مخصوص هوای سرد

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شب‌های طولانی پاییز و زمستان و ضعف بدن در این فصل، باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به مصرف دمنوش‌های مخصوص فصول سرد روی بیاورند.
دمنوش مخصوص هوای سرد

در طول زمستان، سیستم ایمنی بدن ما ضعیف‌تر و حساس‌تر می‌شود و بسیاری از دل و دماغ می‌افتند. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد چند دمنوش مخصوص هوای سرد و خواص آن‌ها را برای شما بازگو کند که علاوه بر شادی بخش و نشاط آور بودن، سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز درمان می‌کنند و بدنتان را در برابر انواع ویروس‌ها مقاوم‌تر می‌کنند.

دمنوش زمستانی

دمنوش مخصوص هوای سرد

معجون معجزه آسا

زنجبیل را می‌توان در شیر به همراه عسل و دارچین جوشاند. این ترکیب برای افرادی که دچار درد آرتروز و ورم مفاصل هستند، بسیار مفید است. این نوشیدنی را می‌توان به عنوان صبحانه و با چند تکه نان صرف کرد. اگر این معجون معجزه آسا به مدت ۴۰ روز استفاده شود، درد‌های زانو به طور کامل برطرف می‌شوند.

گل بنفشه، تسکین سرفه‌های خشک

گل بنفشه را به صورت دم نوش درست می‌کنند. این گل مزه بسیار خوبی دارد و به صورت شربت دارویی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. به این دم نوش می‌توان گل سرخ هم اضافه کرد. گل بنفشه در درمان سرفه‌های خشک بسیار مناسب است.

گل نیلوفر، برای رهایی از خشکی پوست

به افرادی که پوست‌شان در فصل‌های سرد سال دچار حساسیت و خشکی می‌شود، مصرف دم نوش گل نیلوفر را توصیه می‌کنیم. دم کرده این گل در رفع خشکی پوست بسیار موثر است.

گل گاوزبان، یک گیاه جوشیدنی

گل گاوزبان گلی است که اگر بخواهید به قدر کافی تاثیرگذار باشد باید نیم ساعت جوشانده شود و بعد از آن به مدت یک ساعت هم دم بکشد. دم نوش این گل با ترکیب لیموعمانی استفاده می‌شود.

سرماخوردگی

جوشانده بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه در کاهش استرس، التیام زخم‌ها، درمان دندان درد، آسیب دیدگی گردن و درمان گوش درد موثر است. همچنین از این گیاه به عنوان دارویی برای درمان تب، سردرد، فشار خون بالا، کابوس‌های شبانه، آنفلوآنزا و حالت تهوع یاد می‌شود. البته یکی از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه این است که روی خلق و خوی شما تاثیر می‌گذارد و بی‌حوصلگی‌تان را درمان می‌کند.

دمنوش آویشن و لیمو

مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب بجوشانید و صبر کنید تاخوب دم بکشد سپس آن را با کمی عسل و نبات مصرف کنید.

دمنوش ضد سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج در فصل زمستان است، با مصرف دمنوش گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید حتی نوشیدن این دمنوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می‌برد و در عرض چند روز حالتان خوب می‌شود.

آنفولانزا

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نحوه مصرف دارچین برای کاهش وزن را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…