ترفندهای لاغری سریع و بدون ورزش

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رعایت رژیم‌های غذایی رایج کار دشواری است و با مشغله‌های فراوانی که داریم، به‌سختی می‌توانیم زمانی را به رفتن به باشگاه و ورزش‌کردن اختصاص دهیم.
ترفند های لاغری سریع

بدون رژیم‌های غذایی سخت و گاهی خطرناک و فقط با ایجاد تغییراتی ساده می‌توانیم چربی شکم را آب کنیم و عادت‌های سالم‌تری پیدا کنیم. با ایجاد این تغییرات، کالری کمتری مصرف می‌کنیم، بدون اینکه به خودمان فشار بیاوریم. برای لاغری سریع شکم بدون ورزش می‌توانید روش‌های آسان و علمی زیر را امتحان کنید. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع ترفند های لاغری سریع می‌پردازیم.

حذف‌نکردن وعده‌های غذایی

برای افزایش سوخت‌وساز، هر ۳ تا ۴ ساعت غذا بخورید و زمانی را به صبحانه اختصاص دهید. فواید صبحانه را همه می‌دانند. پژوهش‌ها نشان داده است افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در ساعات بعدی روز با افزایش هورمون گرسنگی مواجه می‌شوند. وعده‌های غذایی منظم، شامل کربوهیدرات‌های پیچیده سرشار از فیبر و پروتئین، موجب می‌شود همیشه احساس سیری کنید و بدن با سرعت ثابتی کالری بسوزاند.

نوشیدن منظم آب

کم‌آبی موجب می‌شود بدن آب را ذخیره کند و در نتیجه وزن قسمت میانی بدن تا ۲ کیلوگرم افزایش یابد. هرچه آب بیشتری بنوشید، آب و ضایعات بیشتری دفع می‌شود و در نتیجه، بدن از سموم مضر پاک می‌شود و در طول زمان وزن بیشتری کم می‌کنید.

نوشیدن آب به‌اندازه دست‌کم ۸ لیوان در روز بدن را آب‌رسانی می‌کند، سموم مضر را دفع می‌کند و موجب می‌شود کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید؛ به‌ویژه اگر آب را پیش از وعده غذایی بنوشید. در بررسی‌ای که روی بزرگ‌سالان انجام شد نشان داد نوشیدن نیم لیتر آب حدود ۳۰ دقیقه پیش از غذا موجب کاهش گرسنگی و کالری مصرفی می‌شود. در طول دوره‌ای ۱۲ هفته‌ای، شرکت‌کنندگانی که پیش از غذا آب می‌نوشیدند، ۴۴ درصد بیشتر از دیگران وزن کم کردند.

مصرف ۳ وعده لبنیات در روز

تعداد ۳ وعده محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند، گوارش را بهبود می‌دهد، استخوان‌ها را قوی‌تر می‌کند و به رهایی از چربی‌های زائد کمک می‌کند. مصرف لبنیات موجب احساس سیری می‌شود و به مغز سیگنال می‌دهد که دیگر نیازی به خوردن ندارید.

ترفند های لاغری

 حذف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های شیرین

شاید شکر افزوده بدترین ماده موجود در رژیم غذایی امروزه باشد. تقریبا همه ما عاشق شیرینی هستیم و نمی‌توانیم خوردن کیک و شیرینی را ترک کنیم! ولی می‌توانیم خوراکی‌های شیرین دارای شکر کمتر یا تهیه‌شده با شکر مصنوعی و شکلات تلخ را مصرف کنیم.

نوشیدنی‌های شیرینی مانند نوشابه نیز احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهند. دریافت کالری‌های اضافه از نوشیدنی‌های شیرین بسیار آسان است، چون کالری‌های مایع به‌اندازه غذاهای جامد روی احساس سیری اثر نمی‌گذارند و مغز کالری‌های مایع را به‌اندازه غذاهای جامد محاسبه نمی‌کند.

نوشیدن قهوه

قهوه کافئین‌دار ادرارآوری طبیعی و ملایم است که با خارج‌کردن آب اضافه تورم بدن را کاهش می‌دهد. اثر تحریک‌کنندگی انواع قهوه نیز به حرکت مواد در روده کمک می‌کند؛ اجابت مزاج منظم در صافی شکم نیز مؤثر است.

لاغری بدون ورزش

 مصرف مغزها در میان‌وعده‌ها

پژوهشی نشان داده است که مصرف مغزها اندازه دور کمر را کاهش می‌دهند. مغزها سرشار از چربی تک‌سیرنشده هستند و بنابراین نسبت به تنقلاتی مانند بیسکویت نمکی و چوب‌شور انتخاب بسیار بهتری‌اند. برای جلوگیری از تورم ناشی از سدیم، از مغزهای بدون نمک استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که یک وعده آجیل، یعنی یک مشت کوچک.

 وعده‌های غذایی کوچک‌تر

وعده‌های غذایی بزرگ‌تر موجب می‌شود بیشتر غذا بخورید و به افزایش وزن و چاقی منجر می‌شود. اگر وعده‌های غذایی‌تان را کمی کوچک‌تر کنید، کالری کمتری مصرف می‌کنید و حتی متوجه تفاوت میزان غذا نیز نخواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت‌انگیز چای زنجبیل برای کاهش وزن  را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…