شکلات و خواص شوکه‌کننده آن!

۱۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکلات خوراکی خوشمزه و مفیدی است. بر اساس تحقیقات شکلات می‌تواند میزان کلسترول خون را پایین بیاورد و از فراموشی جلوگیری کند.
خواص شکلات برای سلامتی

شکلات دارای میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است. اما باید روراست بود و یادآوری کرد که گذشته از فواید شکلات این خوراکی خوشمزه میزان زیادی کالری هم دارد. بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن یا تثبیت وزن دارند باید بدانند که برای رسیدن به هدف خود باید در رژیم غذایی خود کم‌تر از شکلات استفاده کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا خواص شکلات برای سلامتی را بررسی کنیم.

بهبود عملکرد مغز

دانشمندان در دانشگاه هاروارد تحقیق کرده‌اند که نوشیدن ۲ لیوان هات چاکلت در یک روز می‌تواند به سلامت قلب کمک و از فراموشی در سالمندان جلوگیری کند. محققین دریافتند که هات چاکلت به رسیدن جریان خون به بخشی از مغز که به آن نیاز دارد کمک می‌کند و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

فواید شکلات برای سلامتی

پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی

تحقیقاتی که درباره فواید شکلات برای قلب انجام شد، مصرف یک‌بار در هفته شکلات را برای کاهش بیماری‌های قلبی تا یک سوم موثر دانست. بر اساس نتایج آن‌ها افزایش میزان مصرف شکلات تلخ با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی_عروقی مرتبط است. همین‌طور اشاره شده است که تحقیقات بیش‌تری در آینده لازم دارند تا بتوانند فواید خوردن شکلات را از این بیش‌تر توصیه کنند.

پیش‌گیری از سکته مغزی

محققان کانادایی در تحقیقی که انجام دادند، پی بردند که افرادی که یک وعده شکلات می‌خورند، ۲۲ درصد کم‌تر از افرادی که شکلات نمی‌خورند دچار سکته مغزی می‌شوند. همچنین افرادی که هفته‌ای یک بار حدود ۵۶ گرم شکلات مصرف می‌کنند، تا ۴۶ درصد کم‌تر از دیگران در اثر سکته مغری می‌میرند.

فواید شکلات

کمک به رشد جنین

خوردن ۳۰ گرم شکلات در روز طی دوران بارداری می‌تواند برای رشد جنین مفید باشد. این نتیجه در سال ۲۰۱۶ در نشست مربوط به بارداری و جنین اعلام شد.

بهبود خلق‌وخو با شکلات

یکی دیگر از خواص شکلات برای سلامتی، بهبود خلق و خو است. محققان پلی‌فنول‌های شکلات را هدف قرار دادند و دریافتند که تاثیر مفیدی بر خلق و خوی شرکت‌کنندگان دارد و باعث شد آرام‌تر و شادتر باشند.

محافظت از پوست

یک بسته شکلات یعنی یک بسته سرشار از آنتی اکسیدان. فواید شکلات آنقدر زیاد است که توانسته جایگاه خود را در چرخه غذاهای مفید باز کند. تحقیقات زیادی نشان داده است که شکلات می‌تواند از پوست در برابر خطرات نور خورشید محافظت کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دمنوش‌های معجزه‌گر برای کم‌خونی را بشناسید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    مطالب خیلی خوبی بود ممنون

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنون از لطف 🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  11. رضا یی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    مطالب عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…