این مواد را برای تقویت سیستم ایمنی بدن فراموش نکنید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به سرد شدن هوا و خطر ابتلا به کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید.
تقویت کننده سیستم ایمنی

فصل پاییز و زمستان زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. اما مشکل بزرگ این فصل‌ها این است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در آن‌ها زیاد است. با شناختن مواد طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی از این بیماری‌ها در امان باشید. در همین راستا مجله دلتا مطلبی را آماده کرده تا برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا یا پیشگیری از آن‌ها آماده باشید.

چه عاملی منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود؟

ضعیف شدن سیستم ایمنی چهار علت اصلی دارد که در ادامه آورده شده‌اند.

  • استرس
  • ورزش نکردن به اندازه‌ کافی
  • سوءتغذیه
  • نداشتن خواب کافی

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

سرکه‌ سیب

سرکه‌ سیب غنی از مواد مغذی است و خواص ضدمیکروبی دارد. این ترکیب می‌تواند به بدن در رها شدن از سموم کمک کرده و از این طریق سیستم ایمنی بدن را تقویت و از آن در برابر عفونت‌ها محافظت کند.

سیستم ایمنی

روغن لیمو

روغن اسانسی لیمو خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند به سم‌زدایی بدن به‌طور طبیعی کمک کند. علاوه بر این به پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند، چون سرشار از ویتامین C است. ویتامین ذکر شده در تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار است.

روغن اسطوخودوس

استرس یکی از علل اصلی ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود. رایحه‌درمانی با روغن اسطوخودوس می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب، همچنین ریکاوری سریع‌تر کمک کند.

جینسنگ

جینسنگ یک گیاه معروف است که از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این گیاه مفید مقاومت بدن به حمله‌ میکروب‌ها و عفونت‌ها را افزایش می‌دهد‌.

اوریگانو

اوریگانو یا پونه‌ کوهی منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود و به همین علت در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. علاوه بر این یک آنتی‌بیوتیک قدرتمند و یک گیاه ضدمیکروبی به شمار می‌رود و در مبارزه با عفونت‌ها و افزایش سلامتی بدن اثرگذار است‌.

زنجبیل

زنجبیل حاوی تر‌کیبی به نام جینجرول است. جینجرول یک ترکیب ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش واکنش‌های التهابی کمک کند که در داخل بدن رخ می‌دهند. علاوه بر این زنجبیل یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که می‌تواند بدن را سم‌زدایی کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

سیر

سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی دارد. همچنین حاوی ترکیبات دیگری است که در تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار هستند‌.

چای سبز

چای سبز منبع غنی پلی‌فنو‌ل‌هایی مانند اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) است که اثرات مثبتی روی پاسخ ایمنی بدن دارند‌. مصرف منظم چای سبز می‌تواند عملکرد گلبول‌های سفید را تغییر دهد و از این طریق از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند‌.

زردچوبه

پودر زردچوبه به دلیل اینکه حاوی کورکومین است، فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد و از طریق تقویت سیستم ایمنی از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

روغن زیتون

می‌توانید به جای سایر روغن‌های پخت‌وپز از روغن زیتون استفاده کنید‌. این کار به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. روغن زیتون خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. علاوه بر این در از بین بردن سموم اثرگذار است. روغن زیتون همچنین می‌تواند از بدن در برابر حملات میکروب‌ها حفاظت کند.

آب لیموترش

آب لیموترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین C است و خواص ضدباکتریایی دارد، به‌عنوان تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. ویتامین C پاسخ‌های ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. آب لیموترش اثرات ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل در درمان و پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی اثرگذار است.

ضعیف شدن سیستم ایمنی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین و بدترین زمان مصرف شیر را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    عالیست

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۱ ب٫ظ

      سلام، سپاس از توجه و همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ق٫ظ

    سلام چرا فقط درمورد موثر بودن میگید،؟حداقل ریق واندازه مصرف رو هم ذکر کنید

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      سلام وقت بخیر، حتما در مطلبی جدا بهش پرداخته خواهد شد. ممنون از توجه شما 🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…