خطرناک‌ترین غذاهای لوکس دنیا

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در آن سوی کره زمین غذاهای خطرناکی سرو می‌شود که اصلا در تصورتان نمی‌گنجد اما برای آن مردمان، یک غذای معمولی و متداول است.
خطرناک ترین غذاهای دنیا

غذاهایی که در این مطلب قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم برخی از خطرناک ترین غذاهای دنیا هستند که از قضا لوکس هم محسوب می‌شوند و ممکن است در لیست هر ماجراجوی دوست‌دار غذایی قرار بگیرد. در عین حال بدست آوردن این غذاها بسیار خطرناک بوده و تاکنون جان صدها نفر را گرفته است. با مجله دلتا همراه باشید.

 خرچنگ کینگ آلاسکایی Alaskan King Crab؛ آلاسکا

فصل صید خرچنگ کینگ که در آب‌های آلاسکا یافت می‌شود، بسیار کوتاه است و گاهی تنها چند روز طول می‌کشد. در این زمان، ماهیگیران در آب‌های منجمد کننده دریای برینگ می‌روند تا با استفاده از کوزه‌هایی که در آب می‌اندازند این خرچنگ‌ها را شکار کنند که گاهی تا عمق ۱۸۰ متری فرو می‌روند.

زمانی که خرچنگ‌ها صید شدند، بسیار آسیب‌پذیر هستند و امکان یخ زدن و مرگ آن‌ها در هوای سرد وجود دارد. ماهیت خطرناک این شغل بدین معناست که این ماهیگیران می‌توانند در طول فصل صید، ده‌ها هزار دلار درآمد داشته باشند.

چگونه و کجا این غذای خطرناک را امتحان کنیم؟

این خرچنگ‌ها به سراسر دنیا و مخصوصا آمریکا صادر شده و می‌توانند در کنار استیک سرو گردند. بهترین راه برای طبخ آن‌ها به صورت بخارپز یا جوشانده و سرخ کردن در کره است. در ژاپن نیز این خرچنگ‌ها طرفداران زیادی دارند و به شکل تمپورا یا گریل شده با سسی ترش و شیرین سرو می‌شود.

خطرناک ترین غذاهای دنیا

۵. مار دریایی؛ جنوب شرق آسیا و ژاپن

اگر تا به حال به جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اید ممکن است با بطری‌هایی مواجه شده باشید که داخل مایعی عجیب، بدن یک مار را به نمایش می‌گذارند.

مارهای دریایی را برای مصرف غذایی و همچنین اهداف دارویی در خلیج تایلند صید شده و در سوپ یا به صورت سرخ شده سرو می‌کنند.

یکی دیگر از موارد استفاده مارهای دریایی برای مصارف دارویی در چین و ویتنام است. روش صید مارهای دریایی بدین شکل است که به هنگام صید هشت پا، توجه این مارها را با نور جلب می‌کنند؛ جالب است بدانید که هر ساله برای صید آن‌ها حدود ۷۰۰ کشتی ماهیگیری مورد نیاز است.

زهر مار دریایی قوی و کشنده است و نکته جالب اینجاست که بسیاری از این ماهیگیران، دسته‌بندی مارها از نظر سایز را با دستان برهنه انجام می‌دهند و خطر گازهای خطرناک و کشنده را به جان می‌خرند.

چگونه و کجا آن‌ها را امتحان کنیم؟

برای امتحان کردن یکی از خطرناک ترین غذاهای دنیا، مارها را در عصاره‌ای نمکی می‌جوشانند تا با آن سوپ درست کنند و معمولا به صورت کامل با استخوان و غیره سرو می‌شوند. این غذا را می‌توانید در ژاپن یا تایلند امتحان کنید؛ در ژاپن، مارهای دریایی را خشک می‌کنند. در شمال ویتنام پوره با خون مار دریایی یک غذای محبوب به حساب می‌آید.

خطرناک ترین غذاهای دنیا

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب چه شغل‌هایی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد را در مجله دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

    چندش اوره

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما، بله دقیقا همینطوره

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…