چه شغل‌هایی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا شغل ما با خطر زوال عقل در سنین پیری مرتبط است؟ تحقیقات جدید می‌گوید بی‌ربط نیست! محققان از کاهش خطر زوال عقل برای صاحبان شغل‌هایی که ذهن را تحریک می‌کند و به فعالیت وامی‌دارد، خبر داده‌اند.
شروع زوال عقل

دانشمندان با بررسی بیش از ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده در انگلستان، ایالات متحده و اروپا، ارتباط کار و بیماری‌های مزمن، ناتوانی و مرگ‌ومیر را بررسی کردند. آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد تحریک ذهنی در بزرگ سالی می‌تواند شروع زوال عقل را به تعویق بیندازد. با مجله دلتا همراه باشید.

سرپرست مرکز تحقیقات آلزایمر انگلستان گفت: «همه نمی‌توانند شغل‌شان را انتخاب کنند، اما مطالعاتی از این دست، اهمیت جست‌وجوی فعالیت‌هایی را که به فعال نگه‌داشتن مغز کمک می‌کند، اعم از کار یا سرگرمی، نشان می‌دهد.»

محققان توضیح می‌دهند ممکن است تحریک ذهنی با سطح پایین‌ برخی پروتئین‌ها که ممکن است برخی از فرآیندهای خاص را در مغز مختل کنند، مرتبط باشد.

شروع زوال عقل

مطالعه جدید طیف وسیعی از کارکنان بخش‌های دولتی تا کارگران را بررسی کرد.

دانشمندان دریافتند خطر زوال عقل برای افرادی که شغل‌شان ذهن را به فعالیت وامی‌دارد، در دوران کهن سالی کمتر از کسانی است که چنین شغل‌هایی ندارند. کسانی که تحریک مغزی بالایی داشتند شامل کارمندان ارشد دولتی، مدیران تولیدی و عملیات و مدیران اجرایی بودند. کسانی که تحریک مغزی کمی داشتند شامل صندوق داران، کارگران بخش کشاورزی، شیلات، حمل‌ونقل، اپراتورهای ماشین‌آلات سنگین و غیره بودند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود فعال نگه داشتن مغز به ایجاد ذخایر شناختی کمک می‌کند. نوعی انعطاف‌پذیری که به مغز کمک می‌کند راحت‌تر ارتباطات خود را دوباره برقرار و در صورت بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر به مدت طولانی‌تری کار ‌کند.

هم اکنون مشخص نیست کدام فعالیت‌ها در ایجاد ذخایر شناختی مفیدترند. می‌توان گفت چه در مشاغل تحریک‌کننده ذهن، چه خواندن و چه یادگیری زبان، یافتن چیزی که از آن لذت می‌برید، مهم است.

شروع زوال عقل

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب رازهای عجیبی که در اثر انگشت نهفته است را در مجله دلتا بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…