۵ راز طلایی برای داشتن خوابی راحت!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات نشان می‌دهند، میزان خواب شبانه، به انرژی لازم برای روز بعد بستگی دارد. یعنی برای فردی با فعالیت متوسط، 8 ساعت خواب شبانه لازم است.
رازهایی برای خواب بهتر

اگر به دنبال روش‌هایی برای خواب بهتر هستید، اینجا رازهایی برای خواب بهتر وجود دارند. در این مطلب از مجله دلتا شما با روش‌های موثر برای خواب بهتر آشنا خواهید شد.

۱. لباس خواب

پوشیدن لباس نخی و گشاد، سبب تنفس راحت پوست شما می‌شود. با پوشیدن لباس تنگ، خون به بعضی از قسمت‌ها به راحتی نمی‌رسد. در نتیجه احساس ناراحتی خواهید داشت.

۲. درمان خروپف

حساسیت به خروپف دیگری، یکی از مشکلات رایج خواب است. گرفتگی بینی، راه‌ تنفس را سخت می‌‍کند. مصرف آنتی‌هیستامین به آرامش هنگام تنفس و در نتیجه خواب راحت کمک می‌کند.

رازهای خواب راحت

۳. رفع نگرانی‌

برای آرامش بیشتر نگرانی خود را روی برگه‌ای بنویسید. برای آنها برنامه‌ریزی کنید. تمرینات ذهنی برای به خواب رفتن را امتحان کنید.

۴. درمان بی خوابی

اگر بی‌خوابی دارید، روانشناس بالینی به شما کمک می‌کند. تکنیک‌های موثر ریشه مشکل شما را برطرف می‌کند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند، این روش‌ها از داروها موثرتر است.

رازهایی برای خواب بهتر وجود دارند که شما با تجربه هر یک، بهترین آنها را خواهید یافت.

۴. تغذیه پیش از خواب

با وجود خواب راحت پس از یک فنجان قهوه، کافئین شما را در حالت ابتدای خواب نگه می‌دارد. تنها یک فنجان قهوه تفاوت زیاید روی ضربان قلب شمکا دارد. به جای قهوه انواع دمنو‌ش‌های آرام‌بخش مثل چای بابونه را جایگزین کنید.

۵. تلویزیون

خوابیدن با تلویزیون روشن مشکلی ندارد. تعداد زیادی از افراد به آسانی مغز خود را آماده خواب کنند. تلویزیون به این افراد کمک می‌کند. صدای ملایم تلویزیون باعث حواس‌پرتی ذهن شما از فکر و فعالیت می‌شود. بهتر است تایمر آن را روشن کنید که خواب شبانه شما مختل نشود. این روش برای افراد تنهایی که از تنهایی و ترس نمی‌خوابند، موثر است.

شرایط خواب

خوابیدن روی شکم وضعیت بدی برای گردن و ستون مهره‌های شماست. خوابیدن روی کمر با بالشی در زیر زانوها، برای حمایت از زانوها و برداشتن فشار از روی کمر بهترین حالت خواب است.

پیشنهاد مطالعه: برای دانستن جزییات خواب خوب، مطلب خواص بی نظیر موز که کمتر کسی می داند! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…