خواص باورنکردنی کدو تنبل در ایمنی بدن

۱۳
25
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از خوراکی‌های محبوب و مفید پاییز و زمستان کدو حلوایی است، که می‌توان به شیوه‌های متنوع از آن در تغذیه روزانه استفاده کرد.
تاثیرات کدو حلوایی بر سلامتی

کدو تنبل در دسته سبزیجات پاییزی و زمستانی قرار دارد که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد. حیف است که به خواص این کدوی خوش‌رنگ توجه نکنیم. جالب است بدانید سبزیجات نارنجی‌ رنگ برای سلامت قلب مفید هستند. در این مطلب از مجله دلتا به صورت مختصر به تاثیرات کدو حلوایی بر سلامتی می‌پردازیم.

تاثیرات کدو حلوایی بر سلامتی

۱. تقویت بینایی

یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پوره آن، بیش از ۲۰۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را فراهم می‌کند، که این مقدار ویتامین برای تقویت بینایی بسیار مفید است.

رنگ نارنجی کدو تنبل به دلیل کاروتنوئیدها است که بدن برای تقویت بینایی به آن( ویتامین A) نیاز دارد.

۲. تناسب اندام

کدو حلوایی یکی از بهترین منابع فیبر است و می‌توان گفت هر فنجان آن ۳ گرم فیبر و تنها ۴۹ کالری دارد. داشتن کدو در رژیم غذایی شما به نفع شماست، زیرا برای مدت طولانی‌ شما را سیر نگه می‌دارد.

رژیم غذایی سرشار از فیبر، شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد بیش از اندازه غذا میل کنید، چه خوراکی بهتر از این برای لاغر شدن سراغ دارید؟!

۳. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

دانه‌های روغنی مانند تخمه کدو حلوایی سرشار از ترکیبات گیاهی و شیمیایی به‌نام فیتواسترول هستند که کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهند. در صورتی که چربی خون‌ شما نرمال است، خطری برای سلامت قلب شما وجود ندارد.

۴. کاهش خطر ابتلا به سرطان

کدو حلوایی نیز مانند سایر سبزیجات نارنجی رنگ حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. از طرفی تخمه این نوع کدو سلاح قدرتمندی در مبارزه با سلول‌های سرطانی است.

۵. پوست

دانه‌های کدو حلوایی با خنثی کردن رادیکال‌ها‌ی آزاد بدن را در برابر سلول‌های سرطانی مقاوم و به پیشگیری از چروک پوست کمک می‌کنند.

۶. بهبود خلق و خو

آجیل‌ و تخمه یکی از اسباب پذیرایی ما ایرانی‌ها و تخمه کدو نیز در این شرایط از بهترین خوراکی‌ها است. تخمه کدو تنبل تریپتوفان دارد که خلق‌ و خو را بهبود می‌بخشد. یک مشت تخمه کدو در تولید سروتونین (عامل تنظیم خلق‌وخو) نقش مهمی دارد.

۷. ریکاوری عضلات

موز به عنوان منبع انرژی طرفداران زیادی دارد، اما یک فنجان کدو حلوایی(۵۴۶ میلی‌گرم پتاسیم) نسبت به موز (۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم) برتری دارد. پتاسیمِ به تعادل الکترولیت‌ها‌ی بدن پس از ورزش یا فعالیت سنگین کمک می‌کند و عملکرد عضلات را بهبود می‌بخشد.

۸. تقویت سیستم ایمنی 

یک فنجان کدو تنبل پخته منبع عالی ویتامین C است که نزدیک به ۲۰ درصد نیاز  روزانه زنان را تامین می‌کند. این در حالی است که مقدار ویتامین C مورد نیاز در مردان کمی بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را  به مطالعه موضوع با این گیاه درمانی و معجزه‌گر آشنا شوید! دعوت می‌نماییم.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  4. فهیمه. س

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ق٫ظ

    ممنون بابت این مطلب بسیار مفید و کاربردی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

    ازهمگی شما برای ‌گرد اوری مطالب خوب وارزشمند قدردانیم مخصوصا خ مطالب عالی وارزشمندی گرد اوری کردید هر چه بخواهی میتوان در این مجله جستجو کرد زحمات شما ارزشمند میباشد این همه مطالب ارزشمند برای گرد اوری آن زحمات زیادی میطلبد که ممنونیم از همگی شما وزحمات شما مجله خوب واموزنده ای میباشد توصیه میکنم برای سلامتی خود وخانواده هر چه بخواهید میتوان جستجو کرد حتما نصب کنید عالیست

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۱۴ ق٫ظ

    عالیه 😍

    پاسخ

  8. مجتبی

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    خیلی ممنون بابت این مطالب مفید
    من تا حالا خیلی از طعم کدو حلوایی خوشم نمیومد اما فکر کنم باید سعی کنم امتحانش کنم

    پاسخ

  9. شایسته

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ب٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  10. Ezzat

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

    ممنون خیلی خوب بود. دستورات غذایی با استفاده از کدو هم بگذارید لطفاً.

    پاسخ

  11. Behnia

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    خیلی مفید و کاربردی.

    پاسخ

  12. Kiana E

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    سپاس از مطلب خوبتون.

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…