آیا کرونا طول عمر شما را کم می‌کند!؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرونا ویروسی است که تمام جهان را درگیر خود کرده و مدام در حال جهش و تغییر است. شاید برای شما سوال شود آیا این ویروس با طول عمر رابطه‌ای دارد؟
رابطه کرونا با طول عمر

معیار‌های جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا طول عمر متوسط ​​را در میان مبتلایان تقریبا به یک دهه کاهش می‌دهد. بر اساس معیار جدید طول عمر که در دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافته است، کووید ۱۹ میانگین طول عمر انسان را به میزان ۹ سال در یک ایالت آمریکا کاهش داده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا در خصوص رابطه کرونا با طول عمر صحبت کنیم.

رابطه کرونا با طول عمر

جالب است بدانید، پروفسور جامعه‌شناسی پاتریک هوولین، این معیار را که میانگین طول عمر ناتمام نامیده می‌شود، برای ارزیابی تاثیر «شوک‌های موقت» مانند کروناویروس جدید بر طول عمر ابداع کرد.

به گفته هوولین، این ابزار به جمعیت شناسان اجازه می‌دهد تا تجزیه و تحلیل دقیق را در مناطق مختلف در بازه‌های زمانی مختلف انجام دهند و راهی جدید برای سنجش میزان کاهش تجربه مناطق مختلف کشور و جهان در طول دوره همه‌گیری ارائه می‌دهد.

کاهش طول عمر با کرونا

میانگین طول عمر

تجزیه و تحلیل هوولین که در مجله PLOS One با دسترسی آزاد منتشر شده است، به عنوان مثال نشان می‌دهد که با اوج گیری کووید-۱۹ در نیوجرسی در اواسط آوریل ۲۰۲۰، میانگین طول عمر در این ایالت تقریبا نه سال کاهش یافت.

جمعیت شناسان معمولا طول عمر را با استفاده از معیاری که به عنوان امید به زندگی در هنگام تولد یا PLEB شناخته می‌شود، محاسبه می‌کنند که میانگین سال‌هایی است که انتظار می‌رود یک فرد در زمان معینی به دنیا بیاید در صورتی که نرخ مرگ و میر آینده در سطح فعلی باقی بماند. هنگامی که محققان تاثیرات علت مرگ معین را مثلا افزایش مداوم حملات قلبی یا تصادفات رانندگی در نظر می‌گیرند، در می‌یابند که چگونه این عوامل می‌توانند PLEB را کاهش دهند.

با این حال هوولین گفت محاسبه تغییرات امید به زندگی از این طریق نمی‌تواند تاثیر شوک‌های بزرگ و موقتی مانند بلایای طبیعی یا همه گیری کووید-۱۹ را که در آن شرایط مرگ و میر به سرعت در حال تغییر است، نشان دهد.

هوولین  برای روشن‌تر نشان دادن تاثیر چنین پدیده‌هایی، تفاوت میانگین سن مرگ افرادی را که در یک بازه زمانی معین فوت کرده‌اند و میانگین سنی که انتظار می‌رفت این افراد در صورت شوکه شدن جان خود را از دست داده باشند، به دست آورد.

هوولین امیدوار است این معیار جدید در نهایت به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد زیرا محققان به دنبال درک بهتر تاثیر اپیدمی‌ها، بلایای طبیعی و حتی خشونت بر امید به زندگی هستند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص حیرت‌آور حنا که باید بدانید!

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    نمیشه تحقیقاتشون الکی از آب در بیاد؟🤲🏻 قلبم شکست😂

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

      با مراقبت از خودتون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی براتون پیش نمیاد انشاءالله. این مطالب صرفا برای آگاهی و ترغیب شما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوشته میشه. پایدار و سرزنده باشید.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

    خیلی عالی که چیزایی که میذارید طبق علم هست. ممنون

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

      سپاس از پیام انرژی‌بخش شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…