۹ فایده‌ وانیل برای سلامتی که احتمالا نمی‌دانید!

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا شما هم از طرفداران خوراکی‌های وانیلی مثل بستنی وانیلی و کیک وانیلی هستید؟ خوردنی‌های وانیلی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.
خواص وانیل برای سلامتی

چیزی که بیشتر افراد از آن بی‌خبر هستند، ارزش غذایی و خواص وانیل است‌. مطلب امروز مجله دلتا را به معرفی خواص وانیل برای سلامتی بدن، پوست و مو اختصاص داده‌ایم. علاوه‌بر این به ارزش غذایی آن نیز اشاره می‌کنیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

اضطراب و افسردگی را درمان می‌کند

مطالعات ثابت کرده‌اند که عصاره‌ وانیل می‌تواند اثر مثبتی روی افراد مبتلا به اختلالات افسردگی و اضطراب داشته باشد. رایحه‌ وانیل به‌طور ویژه در این زمینه مفید است.

نوشیدن آب یا شیر حاوی عصاره‌ وانیل به کاهش اضطراب در بعضی از افراد کمک می‌کند. این ترکیب خوش‌عطر برای سیستم عصبی مفید است.

به کاهش وزن کمک می‌کند

بعضی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که عصاره‌ وانیل می‌تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند. ورزش کردن و رژیم غذایی می‌توانند نقش قابل‌توجهی روی لاغری داشته باشند. علاوه‌بر این مصرف عصاره‌ وانیل هم می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

حالت تهوع را تسکین می‌دهد

یکی از بهترین خواص وانیل این است که می‌تواند در صورت ابتلا به حالت تهوع به تسکین معده کمک کند. برای بهره بردن از خواص وانیل در این زمینه باید چند قطره از عصاره‌ وانیل را درون یک لیوان بریزید. نوشیدنی را هم بزنید و آن را به‌آرامی بنوشید. عطر وانیل به درمان حالت تهوع کمک می‌کند.

سرفه را درمان می‌کند

شربت‌های سرفه معمولا حاوی عصاره‌ وانیل به‌عنوان طعم‌دهنده هستند. اگرچه به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما عصاره‌ وانیل خواص بی‌حسی خفیف دارد و می‌تواند علائمی مانند درد ناشی از گلودرد و سردرد را تسکین دهد.

فواید وانیل برای سلامتی

برای سلامت دهان و دندان مفید باشد

وانیلین موجود در وانیل شبیه به کپسایسین فلفل چیلی است. این ترکیب اثرات مثبتی روی سیستم عصبی مرکزی دارد. کپسایسین یک مسکن اثربخش است. وانیل به مبارزه با دندان درد و عفونت دندان کمک می‌کند.

مشکلات قاعدگی را درمان می‌کند

عصاره‌ وانیل در تنظیم قاعدگی مفید است. زنانی که قاعدگی نامنظم دارند، می‌توانند برای تنظیم سیکل قاعدگی خود از عصاره‌ وانیل استفاده کنند. اگرچه برای تنظیم قاعدگی داروهای مختلفی وجود دارد، اما این داروها معمولا عوارض جانبی دارند. اگر شما هم مشکل ذکر شده را دارید، خوب است که عصاره‌ وانیل را در رژیم غذایی خود جای دهید.

خواص ضدپیری دارد

وانیل غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و از پیری و آسیب دیدن پوست در اثر رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کند. این ترکیب سرعت بروز علائم پیری پوست مانند خطوط ظریف، چین‌وچروک و لکه‌های پیری را به تاخیر میندازد.

جوش و آکنه را درمان می‌کند

وانیل از طریق مبارزه با باکتری‌ها به پاکسازی پوست و کاهش تعداد دفعات بروز جوش و آکنه کمک می‌کند.

موها را ابریشمی می‌کند

وانیل زمانی که با سایر ترکیبات مفید برای مو ترکیب شود، می‌تواند موها را ابریشمی، نرم و درخشان کند. برای تهیه‌ ماسک مو ۱۲۰ گرم شی‌باتر را روی حرارت ذوب کنید. زمانی که‌ شی‌باتر به‌طور کامل ذوب شد، ۵ قطره روغن اسانسی وانیل و ۲ قطره از هر کدام از روغن‌های بادام، جوجوبا و کرچک را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط خنک شود، سپس آن را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با کتیرا به جنگ کرونا بروید!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…