باریک‌ترین خیابان‌های جهان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان‌های باریک زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما فقط تعدادی از آن‌ها نام خود را به‌عنوان باریک ترین خیابان جهان در گینس ثبت کرده‌اند.
باریک ترین خیابان جهان

خیابان‌های کم‌عرض و باریک زیادی در سراسر جهان وجود دارند، اما فقط تعدادی از آن‌ها موفق شده‌اند نام خود را به عنوان باریک ترین خیابان جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.
خیابان‌ها، جاده‌ها و گذرگاه‌ها از سال‌های بسیار دور محل عبور و مرور انسان‌ها، حیوانات و وسایل نقلیه بوده‌اند و برخی از آن‌ها به دلیل ویژگی خاصی در فهرست برترین‌ها قرار گرفته‌اند. در این بخش از گردشگری مجله دلتا همراه ما باشید تا این خیابان‌ها را با هم بشناسیم.

اشپرویرهوف اشتراسه

خیابان باریک

طبق کتاب رکوردهای گینس باریک ترین خیابان جهان به نام «اشپرویرهوف اشتراسه» در شهر قدیمی روتلینگن آلمان واقع شده است. این خیابان بسیار باریک میان دیوارهای دو ساختمان قرار دارد که بسیار نزدیک هم ساخته شده‌اند. عرض خیابان اشپرویرهوف اشتراسه بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر است. طول این خیابان نیز زیاد نیست و فقط ۳.۸ متر است. به دلیل اینکه در املاک شهرداری قرار گرفته، مردم محلی روتلینگن اصرار دارند که آن را «خیابان» بنامند.

خیابان پارلمان اکستر انگلیس

لقب باریک‌ترین خیابان جهان قبلا متعلق به خیابان پارلمان اکستر انگلیس بود که عنوان «خیابان» برای آن مناسب‌تر از مورد قبلی است. این خیابان که طول آن ۵۰ متر است، در عریض‌ترین قسمت ۱.۲ متر و در باریک‌ترین بخش آن ۰.۶۴ متر عرض دارد. این خیابان قبل از این که در سال ۱۸۳۲ به این لقب نامیده شود، به اسم اسمال لین (Small Lane) شهرت داشت.

خیابان های باریک جهان

خیابان فن تن (Fan Tan Alley)

خیابان فن تن در ویکتوریا، در محله چینی کلمبیا بریتیش کانادا واقع شده است. این خیابان با عرض ۸۹ سانتیمتر باریک‌ترین خیابان کانادا است. این منطقه قبلا محل شرط‌بندی بوده و چندین رستوران و مغازه داشت. امروزه این خیابان مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها است و شامل مغازه‌های کوچک سلمانی، گالری هنری کافه‌های چینی و چند آپارتمان و دفتر است.

خیابان مارتین روتزیگس گراند

این خیابان در محله‌ی گالما استن در شهر قدیمی استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد. این خیابان از طریق پله‌ها امتداد می‌یابد و در انتهای پله‌ها باریک‌تر می‌شود و عرض آن به ۹۰ سانتیمتر می‌رسد و این خیابان را به باریک‌ترین خیابان استکهلم تبدیل می‌کند.

خیابان باریک رکورد گینس

استرادا اسفوری (Strada Sforii)

استرادا اسفوری در نزدیکی دروازه شی در شهر براشوف رومانی واقع شده است. در ابتدا این مکان به‌عنوان راهرویی برای رفت و آمد آتش‌نشان‌ها ساخته شد و نام آن، اولین بار در اسناد مربوط به قرن ۱۷ ذکر شده است. امروزه استرادا اسفوری یک جاذبه‌ی گردشگری است و توریست‌ها برای بازدید از این مکان به رومانی می‌آیند. عرض این خیابان بین ۱۱۱ الی ۱۳۵ سانتیمتر متغیر است و طول آن ۸۰ متر است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به موزه مرگ جایی که جنازه‌ها به خط شده‌اند! مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…