موزه مرگ، جایی که جنازه‌ها به خط شده‌اند!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در موزه مرگ مرده‌ها با لباس‌های معمولی خود و با میخ طویله به دیوار آویزان شده‌اند. مرده‌هایی که در حال فساد و تباهی هستند از بالا شما را می‌نگرند، گویی که قصد ربودن شما را دارند. اینجا اولین موزه مرگ عصر جدید است که به تازگی کشف شده است.
موزه مرگ سیسیل

وقتی اولین بار وارد این مکان می‌شویم همان احساسی به ما دست می‌دهد که زمان تماشای فیلم‌های ترسناک حس کردیم. هیچ فیلم ترسناک یا حتی خانه جن‌زده‌ای نمی‌تواند با چنین مکانی رقابت کند. در موزه مرگ سیسیل مرده‌ها با لباس‌های معمولی خود و با میخ طویله به دیوار آویزان شده‌اند. مرده‌هایی که در حال فساد و تباهی هستند از بالا شما را می‌نگرند، گویی که قصد ربودن شما را دارند و می‌خواهند که شما هم به آن‌ها بپیوندید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره این موزه بیشتر بدانیم.

کشف مومیایی‌های عصر جدید

صومعه سیسیل در ایتالیا

یک اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌های عصر جدید کشف شوند. این اتفاق در حالی افتاد که دخمه صومعه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدکنندگان از این دخمه، نزدیک به ۸ هزار جسد مومیایی شده را کشف کردند که با میخ‌های درشت به دیوار آویخته شده بودند.

اسکلت‌های ایستاده

باستان‌شناسان در بدو ورود به موزه مرگ سیسیل با اتاقی روبه‌رو شدند که از اسکلت‌های بی‌شمار انسان‌های ایستاده پر شده بودند. نکته قابل توجه آن بود که تمامی مومیایی‌ها بر اساس شغلی که داشتند کنار هم قرار گرفته بودند. آن‌ها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دکترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دخترهای ازدواج نکرده و البته اتاقی نیز مخصوص کودکان روبه‌رو شدند. باستان‌شناسان پی‌بردند این اجساد که به‌طور طبیعی مومیایی شده‌اند مربوط به مراسمی مذهبی هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.

قدیمی‌ترین جنازه در این مقبره

قدیمی‌ترین نعش موجود در این مقبره به راهبه سیلوسترو گابیو مربوط می‌شود که سال ۱۵۹۹ مرده است. باستان‌شناسان او را سرسلسله جمع شدن این همه مومیایی کنار هم می‌دانند. او معتقد بود هوای خشک می‌تواند مومیایی طبیعی در انسان‌ها ایجاد کند و البته زندگی آن‌ها دائمی شود. به همین علت جنازه‌ها را از دیوار آویزان می‌کرد تا مایعات درون بدن آن‌ها به‌تدریج خارج شود. سال‌ها بعد جنازه‌هایی را با سرکه می‌شست که مانند میوه‌های خشک شده تغییر حالت داده بودند و بعد از آن بود که لباس‌های مردگان را در حالت ایستاده به تن آن‌ها می‌پوشاند.

موزه مرگ در ایتالیا

سرزمین مردگان

سرزمین مردگان در حالی در ایتالیا کشف شده است که معروف‌ترین و عجیب‌ترین جسدی که در این صومعه قرار دارد، جسد دختربچه ۲ ساله‌ای به نام روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته است که در سال ۱۹۲۰ به این صومعه تحویل داده شده است. جسد این دختربچه در تابوتی قرار دارد که در آن از شیشه است. چهره او بعد از گذشت سال‌ها همچنان طبیعی باقی مانده است.

صومعه سیسیل

زیرزمین این صومعه به پنج راهرو تقسیم شده است: بخش مردان، بخش زنان، بخش کشیشان صومعه، بخش راهبان و بخشی برای افراد بلندمرتبه جامعه همچون ارتشداران، دانشمندان و وکلا. در بخش زنان قسمتی را نیز به دختران باکره اختصاص داده‌اند که در آن، چهار دختر باکره در کنار یک صلیب آویزان شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر سفر به کلیسایی با میزبانی ارواح را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…