کاربرد چوب صنوبر در طراحی مینیمال خانه سلامت

دیدگاه‌ها برای کاربرد چوب صنوبر در طراحی مینیمال خانه سلامت بسته هستند
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی مینیمال خانه سلامت یکی از زیبا ترین جلوه های هنر معماری است و کاربرد صحیح چوب صنوبر را به نمایش می‎گذارد.
طراحی مینیمال خانه

طراحی مینیمال خانه چگونه است؟ سبک مینیمال در طراحی داخلی خانه یعنی چه؟ خصوصیات سبک مینیمال چیست؟ دکوراسیون مینیمال چیست ؟ خانه مینیمال چیست ؟ آیا مینیمالیسم در زندگی کاربردی دارد؟ پاسخ همه این پرسش‎ها را در مجله دلتا دنبال کنید.

 

این بخش، جزئی از فضای هتل قدیمی «Bad Schörgau» است، که به آن الحاق شده است. این مجموعه شامل یک آکادمی هنر آشپزی، یک فضای سمینار و بنای «خانه Trehs» است.
آکادمی هنر آشپزی مرجعی است برای حفظ و گسترش روش‎های آشپزی محلی و به همین منظور تاسیس شده‎است.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید یکی از مهم‎ترین قسمت‎ها در طراحی این آکادمی، یک کانتر آشپزخانه به عرض ۵ متر است. روی این کانتر یک قطعه سنگ بزرگ و یکپارچه‎ی خاکستری-سبز، از نوع سنگ‎های آذرین محلی این منطقه «Sarner»، قرار دارد. در این پروژه برای کف و پوشش سطوح نیز از همین سنگ استفاده شده‎است.

سنگ رویه این کانتر صیقل و سطوح دیگر آن، تراش‎های طبیعی سنگ است.
طراحی این آکادمی به گونه‎ای است که فضای بخش آشپزی به فضای گردهمایی اتصال یافته‎است و با یک راه پله اسپیرال (مارپیچ، پیچاپیچ، حلزونی، به‎شکل مارپیچ) به‎فضای سمینار فوقانی ارتباط پیدا می‎کند.

طراحی مینیمال

همان‎طور که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید پترن (طرح، ملاک، نقش، سرمشق، مدل، الگو) استفاده شده در فضای گردهمایی براساس المان‎های دایره‎ای طراحی شده‎است.

سازه شاخص سقف به واسطه‎ی تقاطع این دوایر و تشکیل فرم‎های سه بعدی ستاره‎ای شکل، به‎وجود می‎آید.

نمای خارجی نیز از هندسه مشابه داخل و بدون استفاده از فرم‎های ستاره‎ای شکل تشکیل شده‎است.

طراحی خانه

طراحی مینیمال خانه Trehs

فضای «خانه Trehs» در بخشی از زمین سایت «Bad Schörgau» قراردارد. «Trehs» یک نقش سمبولیک و نمادی از جادوگران دنیای کوهستان که آشنا به نیروهای طبیعت بوده و می‎توانستند در هر زمانی به مردم کمک کنند.

طراحی مینیمال خانه Trehs

آبگرم و چشمه آب معدنی

«Bad Schörgau» سنت صد ساله‎ی «حمام های آب‎گرم» را حفظ کرده‎است که بخشی از فرهنگ زندگی کشاورزان کوهستان «Sarentino» است. برای اولین بار در سال ۱۶۲۴ میلادی از چشمه آب معدنی به‎عنوان یک چشمه آب معدنی درمانی یاد شد. آب‎گرم تاریخی «Bauernbadl»، از آب چشمه‎ی معدنی سرچشمه می‎گیرد.

در بخش همکف وان‎های آب‎گرم  قرار گرفته و شامل فضای ورودی و اتاق‎هایی به‎عنوان حمام می‎شود. طبقه فوقانی شامل فضاهایی برای ماساژ درمانی است.

طراحی خانه Trehs
از میان یک جداره می‎توان به فضای حمام وارد شد. روی سطوح آن طرح پیچک نقش بسته‎ است و این طرح متاثر از نقش تزئینی اصلی «Bauernbadl» است. این فضا با چوب کاج محلی این منطقه، پوشیده شده‎است.

یک پلکان منحنی شکل، دو طبقه را در این بنا به هم متصل می‎کند. توالی فضاها و فرم پلکان، اشاره به جریان آب دارد.

یک فضای تن‎آرامی (Relaxation) که فرمی آزاد دارد و با قطعاتی از جنس چوب کاج پوشیده شده‎است، این مجموعه را تکمیل می‎کند.

طراحی مینیمال Trehs
ساختمان این مجموعه از متریال‎های طبیعی مانند سنگ و چوب ساخته شده‎است. این مصالح از یک طرف سخت و بادوام و از طرف دیگر فضایی گرم و دنج به‎وجود آورده‎اند.

متریال درها، کف‎ها و مبلمان‎ نیز چوب کاج محلی است. از صنایع دستی این منطقه، بافت با پر طاووس است که برای ساخت دستگیره‎های چرمی درها استفاده شده و این موضوع ارتباطی مستقیم با فرهنگ کوهستان «sarentino» ایجاد می‎کند.

طراحی مینیمال سقف

منبع: bad-schoergau.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون و معماری های خاص از مجله دلتا دیدن کنید.

نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…