پرطرفدارترین مدل‌های تختخواب برای اتاق خواب

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن خوابی راحت و باکیفیت نیاز اصلی همه ما انسان‌ها است. داشتن تختخوابی مناسب و استاندارد می‌تواند تاثیر زیادی در راحتی خواب ما داشته باشد.
انتخاب تختخواب مناسب

این روزها مدل‌های بسیار متنوعی از تختخواب وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، گزینه مناسب را از میان آن‌ها پیدا کنید. انتخاب تختخواب، یکی از مهم‌ترین اقدامات در شکل‌گیری دکوراسیون اتاق خواب است که به دقت زیادی نیاز دارد. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی در مورد انتخاب تختخواب مناسب پرداخته می‌شود.

تختخواب کلاسیک

تختخواب کلاسیک، مدلی از تختخواب است که شکل ظاهری آن از مدل‌های قدیمی بهره گرفته شده است. این تختخواب‌ها عموما دارای تاج بوده و تزئینات نیز دارند. ارتفاع تخت‌های کلاسیک، کمی بلندتر از انواع امروزی است. در برخی از انواع این تختخواب‌ها ستون‌هایی نیز به چشم می‌خورد که سبک دیگری را تشکیل می‌دهد.

انتخاب تختخواب مناسب

تختخواب مدرن

این تختخواب‌ها دارای ظاهر ساده‌تری نسبت به انواع کلاسیک هستند و تزئینات از آن‌ها حذف شده است. تاج این تختخواب‌ها بسیار کوتاه‌تر از مدل‌های کلاسیک است و برخی از آن‌ها اصلا تاج ندارند. تختخواب مدرن، انتخاب خوبی برای دکوراسیون مدرن و امروزی به‌شمار می‌رود و ظاهر ساده و بسیار شیکی دارد.

انتخاب تختخواب مناسب

تختخواب مینیمال

تنها چیزی که در این تختخواب‌ها متفاوت به‌نظر برسد، این است که حتی از انواع مدرن هم ساده‌تر هستند و بدنه آن‌ها عموما فقط در رنگ‌های خنثی دیده می‌شود. تختخواب‌های مینیمال هم مثل انواع مدرن، تاج ندارند یا دارای تاج کوتاهی هستند که هیچ تزئیناتی را شامل نمی‌شود.

تختخواب مینیمال

تختخواب مورفی

برای انتخاب تختخواب مناسب می‌توانید به سراغ تخت خواب مورفی بروید. تختخواب مورفی به مدلی از انواع تختخواب گفته می‌شود که درون یک قاب قرار می‌گیرد. این قاب، در واقع یک قفسه یا شلف بسیار بزرگ است که تختخواب در قسمت میانی آن جای می‌گیرد. چنین تختخواب‌هایی برای زمانی که می‌خواهید عملکرد کشوهای دراور و تخت خود را در یک وسیله داشته باشید، خیلی مناسب هستند.

تختخواب مورفی

تختخواب کانوپی

ممکن است برخی از تختخواب‌های کلاسیک، دارای ستون‌هایی باشند که چنین تختخواب‌هایی به مدل کانوپی معروف هستند. ستون‌ها در هر چهار طرف تختخواب جای می‌گیرند و یک قاب کامل تشکیل می‌دهند. این تختخواب‌ها بیش‌تر با دکوراسیون کلاسیک همخوانی دارند، اما برخی مدل‌های ساده‌تر آن‌ها را می‌توان در فضاهایی با دکوراسیون امروزی نیز به‌کار برد.

تختخواب کانوپی

تختخواب روستیک

این تختخواب از چوب طبیعی و دستکاری نشده ساخته می‌شوند و اصلا رنگ نمی‌خورند. تختخواب‌های روستیک، اکثرا ساده هستند و تزئیناتی در بدنه آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این نوع تختخواب‌ها برای اتاق‌هایی که دکوراسیون روستیک دارند، خیلی مناسب هستند. اما می‌توان آن‌ها را با برخی از سبک‌های دیگر نیز ست کرد.

تختخواب روستیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور با مواد دور ریختنی آباژور بسازیم؟  را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ب٫ظ

    سلام چرا تختخواب دیواری که چمع میشودهمینطور تخنخوابی که درزیران جاهای برای البسه درنظرگرفته شدتصویری نذاشتید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  6. mahy

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. قندی بارگاهی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۸:۱۴ ب٫ظ

    قندی بارگاهی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…