۹ درمان فوری برای کاهش درد سنگ کلیه!

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سنگ کلیه عارضه‌ آزاردهنده‌ای است که افراد زیادی دچار آن هستند. در این عارضه‌ دردناک رسوبات مواد معدنی و نمک داخل کلیه‌ها شکل می‌گیرند.
کاهش درد سنگ کلیه

می‌توانید برای تسکین درد سنگ کلیه از روش‌های خانگی اثرگذار کمک بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم روش‌های خانگی برای کاهش درد سنگ کلیه را معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم قبل از امتحان کردن هر کدام از این روش‌های خانگی با پزشک مشورت کنید تا از بی‌خطر بودن آن‌‌ها مطمئن شوید. همراه ما باشید.

درمان‌های خانگی برای کاهش درد سنگ کلیه

سرکه‌ سیب

ترکیب اصلی سرکه‌ سیب اسیداستیک است. محتوای اسیدی سرکه‌ سیب ممکن است به تجزیه‌ سنگ‌ کلیه کمک کند. علاوه‌بر این سرکه‌ سیب خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند در کاهش علائم سنگ کلیه اثرگذار باشد.

روغن گریپ‌فروت

روغن اسانسی گریپ‌فروت خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تسکین علائم سنگ کلیه کمک کند. این روغن خواص ادرارآور و آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌توانند سموم را از بدن خارج کنند‌. می‌توانید چند قطره از آن را با آب مخلوط کرده و این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

مصرف بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه کمک می‌کند. جالب است بدانید که مصرف روزانه‌ ویتامین ب۶ در کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه مفید است.

چای سبز

این چای خواص درمانی زیادی دارد و یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای تسکین درد سنگ کلیه به‌شمار می‌رود. چای سبز ادرارآور بوده و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است و به همین دلیل می‌تواند به خارج کردن سموم از کلیه‌ها کمک کند.

درد سنگ کلیه

آب لیموترش

لیموترش منبع غنی سیترات است که سنگ کلیه را تجزیه می‌کند. این ماده‌ غذایی مفید به‌طور طبیعی خواص آنتی‌اکسیدانی و ادرارآور دارد و به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. خواص ضدالتهابی لیموترش می‌تواند در درمان علائم وحشتناک سنگ کلیه مثل درد هنگام ادرار اثرگذار باشد. دو بار در روز آب لیموترش بنوشید، اول، صبح‌ها با معده‌ خالی و دفعه‌ دوم شب‌ها قبل از شام‌.

آب گوجه‌ فرنگی

آب گوجه‌ فرنگی منبع غنی لیکوپین به شمار می‌رود که یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و می‌تواند در پیش‌گیری از سنگ کلیه مفید باشد. علاوه‌بر این به‌خاطر اینکه خواص ضدالتهابی دارد، می‌تواند به تسکین درد و التهاب ناشی از سنگ کلیه کمک کند. برای تسکین درد سنگ کلیه روزی یک بار این نوشیدنی را میل کنید.

سنگ کلیه

آب ریحان

بعضی از ترکیبات موجود در ریحان می‌توانند سطح اسیداوریک را در بدن تثبیت کنند و از این طریق در پیش‌گیری از شکل‌گیری سنگ کلیه مفید باشند. ریحان همچنین حاوی اسیداستیک است که به تجزیه‌ سنگ کلیه کمک می‌کند. هر روز آب ریحان را بنوشید.

جوش‌شیرین

جوش‌‌شیرین می‌تواند ادرار را قلیایی کند. این موضوع به تجزیه‌ سریع‌تر سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه‌بر‌این جوش‌شیرین در برگرداندن تعادل PH کلیه‌ها به حالت عادی مفید است. این نوشیدنی را دو تا سه بار در روز بنوشید.

درمان درد سنگ کلیه

سیر

سیر یک آنتی‌اکسیدان بالقوه است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این ماده‌ غذایی همچنین به‌عنوان یک ادرارآور عمل می‌کند و می‌تواند در برطرف کردن سموم از کلیه‌ها مفید باشد و از این طریق به فرآیند بهبودی سرعت ببخشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تخم شربتی، بمب کوچک کلسیم! را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۵۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…