با ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آشنا شوید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آماده این هستید که ربات‌ها را در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا ببینید؟ برگزار کنندگان المپیک توکیو تصمیم گرفته‌اند که برخی از ربات‌های روز دنیا را در این اتفاق بزرگ شرکت دهند.
ربات‌های المپیک ۲۰۲۰

در بازی‌های امسال المپیک، چند مدل ربات را خواهیم دید که مسئولیت‌های مختلفی دارند. مانند بازگرداندن توپ‌ها یا اشیاء پرتاب شده، یا سرو نوشیدنی برای تماشاچیان یا حتی کمک به تماشاچیان معلول برای پیدا کردن محل استقرار خود. با مجله دلتا همراه باشید تا با ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ آشنا شوید.

کمیته برگزار کننده المپیک و پارا‌المپیک امسال توکیو با همکاری شرکت تویوتا، پروژه‌ای تحت عنوان «Tokyo 2020 Robot Project» راه اندازی کرده‌اند. قرار است در این پروژه، نوین‌ترین تکنولوژی‌های ژاپنی در حوزه رباتیک به رخ دنیا کشیده شود. در ادامه، با ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ امسال توکیو آشنا شوید.

ربات‌های استقبال کننده (Miraitowa و Someity)

این ربات‌های بانمک ظاهرا جزو کادر استقبال کننده در المپیک در نظر گرفته شده‌اند و وظیفه سنگین و زیادی به روی دوش آن‌ها نیست. کمیته تصمیم دارد از دو ربات استقبال کننده برای خوش‌آمدگویی ورزشکاران و شرکت کننده‌ها استفاده کند. این ربات‌ها صرفا برای همین منظور طراحی شده‌اند و توانایی بالایی در برقراری ارتباط دارند.

ربات آبی رنگ، Miraitowa  و ربات صورتی رنگ، Someity نام دارند و هر کدام به دوربین و تکنولوژی تشخیص چهره مجهز هستند. بعلاوه، از طریق چشمان خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. هدف دیگر استفاده از این مدل ربات، جذب بیشتر قشر کودک و نوجوان به مراسم المپیک است.

ربات‌های المپیک ۲۰۲۰

ربات ارتباط از راه دور T-TR1

این ربات، همانطور که از اسمش بر می‌آید، مخصوص شرکت در المپیک، از راه دور است. T-TR1، توسط موسسه تحقیقاتی تویویتا، در آمریکا توسعه یافته و دوربین و صفحه نمایش بسیار بزرگی دارد. به نسبت دیگر ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ظاهر این ربات شباهت بیشتری به یک ربات تیپیکال یا یک ماشین دارد.

افرادی که در شهر توکیو توانایی شرکت در مراسم و بازی‌های المپیک را ندارند، از طریق این ربات می‌توانند خود را در ورزشگاه حس کنند و حتی با افراد حاضر در ورزشگاه نیز ارتباط برقرار کنند.

ربات‌های المپیک ۲۰۲۰

ربات پشتیبان انسان (HSR) و ربات پشتیبان تحویل سفارش (DSR)

کمیته امیدوار است با عرضه ربات پشتیبان انسان، میزان کارایی تکنولوژی را در مسابقات پارا‌المپیک نشان دهد. HSR در واقع دستیار آن دسته از تماشاگرانی خواهد بود که دچار معلولیت هستند. ربات پشتیبان تحویل سفارش نیز می‌تواند سفارش غذا یا نوشیدنی شرکت کنندگان را به آن‌ها تحویل دهد.

ربات‌های المپیک ۲۰۲۰

ربات پشتیبان زمین (FSR)

FSR یکی دیگر از ربات‌های المپیک ۲۰۲۰ است که کاملا داخل زمین بازی‌های مسابقه حضور دارد. این ربات صرفا برای استفاده در تعداد بخصوصی از بازی‌ها در نظر گرفته شده است، مانند بازی‌های پرتابی.

ربات‌های خوشامدگو

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب اما واقعی، پلی که ارتفاعش را حس نخواهید کرد! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…