عجیب اما واقعی، پلی که ارتفاعش را حس نخواهید کرد!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پل‌ها یکی از عالی‌ترین شگفتی‌های مهندسی هستند که شهر‌ها و حتی کشور‌ها را به هم وصل می‌کنند. اما برخی پل‌ها خلاقانه‌ترین طراحی‌ها را دارند.
پل‌ های دیدنی

اغلب پل‌ها طوری طراحی می‌شوند که در مقابل طوفان‌هایی که احتمال وقوع آن‌ها یکی دو بار در صد سال است، مقاومت کنند. اما برخی پل‌ها خلاقانه‌ترین طراحی‌ها را دارند و نشان از یک مهندسی پیشرفته هستند. پل‌ های دیدنی بسیاری در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که عجیب‌ترین نمونه‌های آن را در این مطلب از مجله دلتا مشاهده می‌کنید.

اشیما اوهاشی، ژاپن

پل‌ اشیما اوهاشی، یک پل جاده‌ای بتنی به طول ۱.۶ کیلومتر است و شهر‌های ماتسو و ساکایمیناتو را به هم متصل می‌کند. اما چه چیزی رانندگی روی آن را هیجان انگیز می‌کند؟ این پل با شیب ۵ تا ۶ درصد بالا رفته تا کشتی‌ها بتوانند از زیر آن عبور کنند.

پل‌ های دیدنی

پل غلتان، انگلستان

پل غلتان یکی از پل‌ های دیدنی جهان است که به شکل یک هشت ضلعی جمع می‌شود تا به قایق‌ها اجازه عبور دهد. پل غلتان در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و به آرامی و نرمی پیچ می‌خورد تا از یک پل صاف و معمولی به شکل دایره‌ای دربیاید که در کنار کانال قرار می‌گیرد. پل غلتان از هشت قسمت مثلثی تشکیل شده و می‌تواند در هر نقطه از حرکت خود متوقف شود.

پل‌ های دیدنی

پل موسی، هلند

در قرن هفدهم قلعه‌ها و خندق‌ها از غرب هلند در مقابل مهاجمان فرانسوی و اسپانیایی حفاظت می‌کردند. یکی از این قلعه‌ها، روور بود که بازسازی آن به طراحان فرصت ساخت یک پل خلاقانه را داده است که می‌تواند بازدیدکنندگان را از خندق عبور دهد.
برای حفظ ویژگی‌های قلعه، طراحان یک پل نامرئی در خندق ساختند که از دور دیده نمی‌شود، زیرا آب تا لبه‌های آن بالا می‌آید. این پل غرق شده، چون یادآور داستان حضرت موسی (ع) است پل موسی نامیده می‌شود.

پل‌ های دیدنی

پل مواج هندرسون، سنگاپور

این پل، بلندترین پل عابر پیاده سنگاپور است که کوه‌های جنوبی شهر را به هم وصل می‌کند که شامل یک زنجیره ۹ کیلومتری از فضای باز سبز، پارک‌ و تپه‌ می‌شوند. نوار‌های منحنی موج دار این پل نه تنها بسیار زیبا هستند، بلکه برای مردم آلاچیق و سایبان فراهم می‌کنند.

پل‌ های دیدنی

آپارتمان‌های سیمانی، چین

یکی دیگر از پل‌ های دیدنی و نفس‌گیر جهان در کشور چین قرار دارد. چینی‌ها در راستای تمهیداتی که برای وضعیت حمل‌ونقل کشور خود اندیشیده‌ بودند، تصمیم گرفتند تا مونوریل را درست از وسط آپارتمان‌های بتنی عبور دهند. جالب است که ساکنین این خانه‌ها می‌گویند عبور قطار از داخل آپارتمان آنها آزاردهنده نیست. صدای تردد قطار از روی ریل همچون صدای ماشین لباسشویی است.

پل‌ های دیدنی

پل طلایی، ویتنام

پل طلایی در کشور ویتنام قرار دارد. طراحی عجیب و هیجان‌انگیز این پل باعث شده تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. دو دست غول پیکر بدنه‌ پل را نگه داشته‌اند. طراحی دست‌ها به گونه‌ای است که آدم احساس می‌کند با یک اثر باستانی چند ساله رو به رو است. طراحان پل طلایی ویتنام گفته‌اند، هدف ما این بود که مردم تصور کنند دستان خدا از زمین بیرون آمده و پل را نگه داشته است.

 پل های معروف جهان

پل بادبان‌های دوقلو، دورست، انگلستان

این پل، از پل‌ های دیدنی است که شامل دو بازوی بالارونده مثلثی، با ارتفاع ۲۳ متر است. هر دو بازو، توسط اهرم‌های هیدرولیکی حرکت می‌کنند و می‌توانند تا ۱۵ بار در روز پل را باز کنند که قایق‌ها و کشتی‌ها بتوانند از کانال عبور کنند. در حالت بسته، پل کاملا مسطح است، اما وقتی دو مثلث بالا می‌روند، شبیه بادبان قایق می‌شود.

 پل های معروف جهان

پیشنهاد مطالعه: مطلب آتش‌فشانی شگفت‌انگیز با گدازه‌های آبی! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. صادقی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    بسیار عالی و آموزنده است

    پاسخ

    • نیلوفر خلج

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهى شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…