بیماری‌های باور نکردنی اما واقعی!

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در بین مردم دنیا بیماری‌هایی وجود دارد که شاید تا به حال چیزی در مورد آن‌ها نشنید‌ه‌ باشید، با عجیب‌ترین و نادر‌ترین بیماری‌های دنیا آشنا شوید.
عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

در سراسر دنیا، آدم‌هایی زندگی می‌کنند که به برخی از نادر‌ترین و عجیب‌ترین بیماری‌ها مبتلا هستند و به دنبال راهی برای درمان می‌گردند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم چند مورد از عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها را به شما معرفی کنیم.

موضوع جالب اینجاست که بیماران مبتلا به این بیماری‌ها هرگز از مشکلات فیزیکی رنج نمی‌برند. اما تحمل این بیماری‌ها اصلا کار راحتی برای فرد نمی‌باشد.

پیکا

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند اشتهای سیری ناپذیری برای خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک، کاغذ یا چسب دارند. اگرچه گفته می‌شود این بیماری با کمبود مواد معدنی مرتبط است اما متخصصین برای این بیماری هیچ دلیل یا درمانی پیدا نکرده‌اند.

عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

میکروپسیا یک اختلال عصبی است که با تاثیر بر روی بینایی فرد باعث می‌شود که انسان ها، اشیا را کوچکتر از حد واقعیشان ببینند. وقتی این افراد در یک زمان به چند شی  نگاه می‌کنند، اشیایی که مشاهده می‌شود، دور از هم یا خیلی نزدیک به هم دیده می‌شوند. این شرایط زمانی در میدان بینایی اتفاق می‌افتد که چشم‌ها به درستی ایفای نقش نکنند و تفسیر مغز فقط از اطلاعاتی است که  از چشم‌ها عبور می‌کنند.

عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

درماتوگرافی یا بیماری پوست‌های فوق العاده حساس

درماتوگرافی بیماری است که به آن پوست نگاری هم گفته می‌شود و یکی از عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها در دنیا است. وقتی افراد مبتلا به درماتوگرافی پوستشان خراشیده می‌شود، این خراش ها به برآمدگی‌های بزرگ مانند کهیر تبدیل شده و معمولا در عرض ۳۰ دقیقه ناپدید می‌شود. علت ابتلا به این بیماری نامعلوم است، اما درماتوگرافی می‌تواند در برخی افراد مبتلا به عفونت، اختلالات عاطفی یا در اثر استفاده از داروهایی مثل پنی سیلین ایجاد شود.

عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

آرگیریا یا بیماری پوست آبی رنگ

بیماری آرگیریا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض ترکیبات شیمیایی عنصر نقره یا گرد و غبار آن ناشی می‌شود. بارز‌ترین نشانه این بیماری تغییر رنگ پوست است. در افراد مبتلا به آرگیریا، پوست به رنگ آبی یا آبی – خاکستری تغییر پیدا می کند.

عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

پروگریا یا پیری زودرس کودکان

سندرم ژنتیکی پروگریا یا پیری زودرس کودکان، کلیه اندام‌‌های بدن کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائمی که در بدن شخص مبتلا ظاهر می‌شود کاملا متفاوت از پروسه طبیعی سالخوردگی است. به همین جهت قابل کنترل نیز نیست.

این بیماری چه در دختران و چه در پسران به یک نسبت (یک نفر از هر یک میلیون کودک) دیده می‌شود. علت آن نیز، بروز جهش ژنتیکی در کروموزوم‌های فرد است، اما مکانیسم دقیق این تغییر ژنتیکی هنوز کاملا شناخته نشده است. بدیهی است که درمان برای پروگریا وجود ندارد و اکثر کودکان مبتلا،  در ۸ یا ۱۳ سال ابتدای زندگی جانشان را از دست می‌دهند.

عجیب و غریب‌ترین بیماری‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب وحشت جهانی از «کرونا دلتا» را در مجله دلتا بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست گرامی.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…