نکات حیاتی برای داشتن قلبی سالم

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قلب هر انسانی مهم‌ترین عضو بدن اوست و توجه به سلامت این عضو حیاتی موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود.
تقویت قلب

با توجه به بالا بودن آمار بیماری‌های قلب و عروق در ایران لازم است نکاتی حیاتی و ساده را برای سلامت هر چه بیشتر قلب رعایت کنیم. فراموش نکنید که اعمال تغییرات به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت، تغییر بزرگی در سلامت ما ایجاد خواهد کرد. در شناخت راه‌هایی برای تقویت قلب با بخش سلامت مجله دلتا همراه باشید.

لازم نیست که همه‌ این موارد را به یکباره انجام دهید. حتی اگر یک و یا دو مورد از این موارد را رعایت کنید، شانس شما برای ابتلا به بیماری‌های قلبی کم‌تر خواهد شد.

۷ ساعت خواب شبانه

بر اساس نتایج پژوهش‌ها افرادی که بطور میانگین ۷ ساعت در طول شب می‌خوابند رسوب کلسیم کم‌تری در شریان‌های خود دارند. وجود رسوب کلسیم در رگ‌ها یکی از نشانه‌های اولیه‌ بیماری‌های قلبی است.

سلامت قلب

کنترل فشار خون

اگر میزان فشار خون بیش‌تر از مقدار طبیعی باشد، فشار زیاد وارد شده به دیواره‌ شریان‌ها آسیب می‌زند. این آسیب در نهایت عبور اکسیژن از رگ‌ها و رسیدن آن‌ به قلب را دچار مشکل می‌کند.

برای جبران این مشکل، قلب سریع‌تر می‌تپد و زودتر خسته می‌شود. در این رابطه می‌توانید مطلب توصیه‌های مهم برای کنترل فشارخون را بخوانید.

کاهش مصرف چربی اشباع

چربی موجود در گوشت قرمز و مواد لبنی پرچرب از نوع اشباع شده است. این چربی‌ها با رسوب در رگ‌های خونی منجر به گرفتگی رگ‌ها و سکته قلبی خواهند شد. بنابراین مصرف این نوع از چربی‌ها را متوقف کرده و چربی‌های غیر اشباع مانند روغن زیتون و کنجد را جایگزین آن‌ها کنید.

بررسی ابتلا به دیابت

قند خون بالا باعث آسیب رساندن به شریان‌ها شده و احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. اگر بالای ۴۵ سال سن دارید، باردار هستید یا اضافه وزن دارید در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارید و باید به پزشک مراجعه ‌کنید.

قلب سالم

ورزش کردن و تحرک بدنی

انجام ورزش هوازی ۵ روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه در تقویت قلب موثر است. اگر کار شما ایجاب می‌کند که مدت زمان زیادی را نشسته و پشت میز باشید، هر چند ساعت یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم راه بروید. نشستن طولانی مدت تهدیدی برای سلامت قلب به شمار می‌رود.

پاک‌سازی

اگر قلب سوخت سالم دریافت کند به مراتب بهتر و درست‌تر کار خواهد کرد. مصرف زیاد مواد گیاهی همچون میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و آجیل در کنار مصرف کم مواد غذایی دارای افزودنی همچون نان سفید، پاستا و کلوچه‌ها برای تقویت قلب مفید و موثر است. پرخوری موجب تجمع چربی در اطراف قلب می‌شود.

یافتن آرامش

استرس خود را با روش‌های طبیعی همچون یوگا، مدیتیشن و ورزش کنترل کنید. همچنین انجام کارهای مورد علاقه برای سلامت روانی و داشتن قلبی سالم بسیار حائز اهمیت است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تقویت کبد با چند کار آسان را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…