خواص درمانی افشره گل سرخ چیست؟

۹
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افشره گل سرخ دارای اثرات تسکینی، پیش بیهوشی و ضد اضطرابی است.
 خواص درمانی افشره گل سرخ

یکی از گیاهان دارویی مطرح که فراورده‌های بسیاری از آن تهیه می شود، گیاه گل سرخ است. جهت استفاده از خواص گل سرخ علاوه بر کاربرد مستقیم آن برای تهیه شربت، گلاب؛ قطره گل سرخ و افشره گل سرخ نیز در بازار وجود دارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص درمانی افشره گل سرخ صحبت خواهیم کرد.

طرز تهیه افشره گل سرخ

به طور کلی برای تهیه افشره‌های گیاهی، از آب تازه گیاهان استفاده می‌شود. برای تهیه افشره گیاه گل سرخ با دستگاه آبمیوه گیری صنعتی، کاسبرگ و گلبرگ‌های تازه گیاه، فشرده و عصاره آن استخراج می‌گردد. عصاره مورد نظر صاف شده و به صورت خوراکی یا موضعی به کار برده می‌شود. عصاره استخراج شده حاوی ۳۰۰ نوع ترکیب شیمیایی متفاوت است. تاکنون تاثیرات دارویی ۵۰ ترکیب آن شناخته شده است.

 

ترمیم کننده پوست

خواص افشره گل سرخ

عصاره استخراج شده از گیاه دارویی گل سرخ، به رنگ زرد روشن با طعم کمی شیرین و عطر نافذ می‌باشد. این عصاره از پوست و مخاط بدن قابل جذب است و تقریباً به طور کامل از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. همچنین در کبد، متابولیزه می‌شود. بخشی از آن نیز از طریق ادرار دفع می‌شود.

عصاره یا افشره گل سرخ، کاهنده فعالیت سمپاتیک است. همچنین تقویت کننده سیستم پاراسمپاتیک است.  فعالیت‌هاى سیستم عصبى سمپاتیک، مجموعه فعالیت‌هایى است که موجود زنده را آماده واکنش می‌نماید. مانند بالا رفتن ضربان قلب، افزایش ناگهانی فشار خون و … سیستم عصبى پاراسمپاتیک، یک سیستم اختصاصى با واکنش کند است. این سیستم بیشتر تمایل به ذخیره انرژى دارد و باعث نگه داشتن موجود زنده در یک وضعیت آرام و بدون تنش می‌شود. از مهم‌ترین خواص این افشره کمک به تقویت سیستم اعصاب بدن است. در کنترل اعصاب در شرایط اضطراب، افسردگی و مواجهه با شرایط نامساعد روحی موثر است. مطالعات جدید محققان نشان داده، افشره گیاه گل سرخ دارای اثرات تسکینی، پیش بیهوشی و ضد اضطرابی است. از همین رو پایه تحقیقات جدید برای درمان بیماری آلزایمر قرار گرفته است.

از خواص دیگر افشره گل سرخ اثر ضد افسردگی، آرام بخشی، ترمیم کننده پوست، ضد استفراغ، ضد التهاب کبد، آسم، سرفه، رفع سردرد و بی‌خوابی می‌باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین دمنوش‌های گیاهی برای یک خواب راحت را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  8. تیموری

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۰۹ ق٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…