تنگه دریخا؛ هیجان بر فراز صخره‌ها!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به سفری شگفت‌انگیز با چاشنی هیجان علاقه دارید، تنگه دریخا در استان هرمزگان با چهره‌ای رویایی و مناظری به‌یادماندنی، گزینه مناسبی است.
تنگه دریخا

لا‌به‌لای شیرینی سفر به هرمزگان زیبا و بهره‌مندی از بی‌شمار دیدنی‌های آن، سفری کوتاه به روستا و تنگه دریخا، هیجان لذت از طبیعت را در شما برمی‌انگیزد. چشم‌اندازی ژرف در محیطی کوهستانی همراه با درختان نخل و کهور، تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این تنگه است. سرسبزی محیط تنگه و مسیر دسترسی به آن، درست وسط اقلیم گرم هرمزگان، زیبایی‌های این تنگه را دوچندان می‌کند. با مجله دلتا همراه شوید، تا هرچه بیشتر به زیبایی‌های بکر تنگه دریخا پی ببرید.

تنگه دریخا کجاست؟

این تنگه در ۱۸ کیلومتری روستای دریخا، در قلب کوهستان زیبا در شهرستان خمیر، در استان هرمزگان واقع شده است. بندر خمیر در ۱۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.
این تنگه که با نام آبشار دریخا هم شناخته می‌شود، جاذبه بکر این روستا است که مردم برای شنا و آب‌تنی در حوضچه‌های آن، راهی این تنگه می‌شوند.

تنگه دریخا کجاست؟

چطور به تنگه دریخا برویم؟

برای رفتن به این مکان شگفت‌انگیز باید به روستای دریخا بروید و از مسیر مورو دریخا به تنگه برسید. برای رسیدن به روستای دریخا باید به استان هرمزگان سفر کنید. از روستای دریخا تا تنگه، مسافتی ۱۸ کیلومتری در پیش داریم. به مسیر ارتباطی روستا تا تنگه در گویش محلی «مورو دریخا» می‌گویند. مورو دریخا چشم‌اندازی زیبا دارد. در ابتدای مسیر نخلستان‌ها در میان کوه‌های بلند خودنمایی می‌کنند.

چطور به تنگه دریخا برویم؟

ویژگی‌های تنگه دریخا

دره در قلب کوهستان زیبا، با چشمه‌های فراوان، آبشارها، آبگیرهای زلال و در میان صخره‌ها قرار دارد. آبگیرهای تنگه، عمیق هستند و حتی در نقاطی از آن‌ها می‌توان از ارتفاع ۲۰ متر شیرجه زد.
دراین منطقه، به‌دلیل آب و هوای گرم، تفریحات آبی برای گذراندن روزهای پایانی هفته و فرار از گرما، پرطرفدار هستند. دهستان کهورستان در شوره‌زارهای غرب هرمزگان، بسیار سرسبز، همراه با سفره‌های آب زیرزمینی فراوان است. درختان تنومند کهور در منطقه و محصور شده در میان کوه‌ها، منظره‌ای تماشایی در مقابل چشمانتان می‌گشاید.
از دیگر ویژگی‌های این ناحیه که رونق بیشتری به گردشگری داده است، می‌توان چشمه‌های آبگرم درمانی و معدنی را برشمرد که برای آب‌درمانی مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد، اما برجسته‌ترین ویژگی تنگه، فضای متفاوتی است که امکان شیرجه و سقوط آزاد را برای علاقه‌مندان میسر می‌سازد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، “آبشار شیرآباد، لذت شیرجه در طبیعت” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مرتضی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

      عالی بود تشکر

      پاسخ

      • سارا امیرانی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…