آبشار شیرآباد، لذت شیرجه در طبیعت

۵
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر گوشه از استان گلستان، زیبایی‌های خاص خودش را دارد. وجود جنگل‌های انبوه، کوهستان‌هایی مرتفع، رودخانه‌ها و دریاچه‌های بکر و زیبا و آبشارهای فراوان در این استان، آن را به یکی از بهترین مناطق کشور برای طبیعت‌گردان و گردشگران تبدیل کرده است.
مجموعه آبشارهای شیرآباد

مجموعه آبشارهای شیرآباد گلستان، از زیباترین مجموعه‌های آبشاری در ایران هستند. اگر به گلستان سفر کنید و از این آبشارها دیدن نکنید، بدون شک ضرر کرده‌اید. با مجله دلتا همراه شوید تا با هم سفری کوتاه به این خطه سرسبز کشور داشته باشیم و از این مجموعه آبشارها دیدن کنیم.

مجموعه آبشارهای شیرآباد کجاست؟

آبشارهای شیرآباد در ۲ کیلومتری روستایی به همین نام در شهرستان رامیان استان گلستان و در حدود ۷ کیلومتری جنوب شهر خان ببین قرار دارند. ابتدا باید به شهر خان ببین بروید و سپس مسیر خود را به سمت روستای شیرآباد ادامه دهید. حدود ۲ کیلومتر که از روستا فاصله بگیرید، طبیعت زیبای گلستان جلوه‌ای تازه پیش رویتان خواهد گذاشت. خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید و راه جنگل را در پیش بگیرید. مجموعه آبشارهای شیر آباد ، به شکل پلکانی هستند و یکی پس از دیگری و به فاصله کمی از هم، بر روی حوضچه‌های عمیقشان فرو می‌ریزند.

مجموعه آبشارهای شیرآباد کجاست؟

این مجموعه، شامل ۷ آبشار کوچک و بزرگ است که در مسیر رودخانه‌ای خروشان و در میان جنگل‌های انبوه و بسیار زیبای شیرآباد جای خوش کرده‌اند. با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی ساده در دل جنگل، به آبشار اول شیرآباد خواهید رسید. این آبشار حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد و عمق حوضچه آن در برخی نقاط به ۸۰ متر هم می‌رسد. آبشار اول شیرآباد، در دسترس‌ترین آبشار این مجموعه است.

اما این تازه اول راه است. اگر کمی همت کنید و مسیر نسبتا سخت تا آبشار دوم را طی کنید، به آبشاری با ارتفاع حدود ۱۵ متر خواهید رسید که جمعیت کمتری برای بازدید در آن حضور دارند. هرچه که بالاتر بروید، هم محیط و آبشارها زیباتر می‌شوند و هم از جمعیت و شلوغی اطراف آبشارها کاسته می‌شود. زیباترین و بزرگترین آبشار این مجموعه، آخرین آن‌هاست که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و حوضچه‌هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر در مجاورت آن ایجاد شده‌اند.

مجموعه آبشارهای شیرآباد در گلستان

تفریحات رایج در مجموعه آبشارهای شیرآباد

پیاده‌روی در دل جنگل‌های انبوه این منطقه در کنار رودخانه‌ای خروشان و تماشای آبشارهای حیرت انگیز شیرآباد، روحتان را جلا خواهد داد و خاطراتی خوش را برایتان رقم خواهد زد. در این منطقه، مناظری را خواهید دید که شاید دیگر فرصت دیدنشان را نداشته باشید. مجموعه آبشارهای شیرآباد بهترین مکان برای علاقه‌مندان به عکاسی از طبیعت است.

آب‌تنی در آبشارهای شیرآباد

اصلی‌ترین فعالیتی که گردشگران در این مکان انجام می‌دهند، شنا و آب تنی است. آب بازی در حوضچه‌های پر از آب این منطقه، لحظات بسیار مفرحی را برایتان رقم خواهد زد.

تفریحات رایج در مجموعه آبشارهای شیرآبادپیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران، “خانه بهنام، بنای افسانه‌ای و خاص!” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…