فواید شگفت‌انگیز برنج برای سلامتی

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در خصوص برنج باور کلی جامعه بر روی چاق کنندگی و مضر بودن آن استوار شده است که صحیح نیست؛ برنج در صورت پخت صحیح و مصرف متعادل می‌تواند، یکی از سالم‌ترین مواد غذایی آشپزخانه شما باشد.
فواید برنج

مزایای برنج شامل توانایی آن برای افزایش سلامت پوست، افزایش متابولیسم، کمک به هضم، کاهش فشار خون، کمک به کاهش وزن، بهبود سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان است. همچنین برنج می‌تواند منابع ضروری ویتامین B1 برای سلامت انسان را نیز فراهم آورد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی فواید برنج می‌پردازیم.

فواید برنج

منبع خوبی از انرژی

از آن‌جایی که برنج کربوهیدرات خوبی دارد، می‌تواند به عنوان سوخت برای بدن شناخته شود و به عملکرد طبیعی مغز کمک کند. همانطور که می‌دانید کربوهیدرات‌ها برای متابولیزه شدن توسط بدن ضروری هستند و می‌توانند به انرژی تبدیل شوند.
ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آلی متعدد باعث افزایش عملکرد و فعالیت متابولیکی تمامی اندام‌ها می‌شود و می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد.

عاری از کلسترول

برنج، چربی‌های مضر، کلسترول و سدیم ندارد. این ماده بخش خوبی از رژیم غذایی متعادل محسوب می‌شود. هر غذایی که بتواند مواد مغذی را بدون داشتن اثرات منفی فراهم آورد، تاثیرات زیادی بر سلامتی خواهد داشت. مصرف به اندازه برنج به سطح پایین چربی، کلسترول و سدیم و کاهش چاقی کمک می‌کند و می‌تواند عوارض مرتبط با اضافه وزن را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان

دانه کامل برنج همچون برنج قهوه‌ای سرشار از فیبرهای نامحلول است، که می‌تواند از بدن در برابر سرطان‌های مختلف محافظت کند.

مراقبت از پوست

پودر برنج را می‌توان به صورت موضعی برای درمان برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی برنج می‌تواند ظهور چین و چروک را به تعویق بیندازد و سایر نشانه‌های پیری را کندتر کند.

از بدن در برابر بیماری آلزایمر مراقبت می‌کند

برنج قهوه‌ای یکی از موادی است که سطح مواد مغذی بالایی دارد و می‌تواند رشد و فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی را تحریک کند و برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید باشد.

خواص برنج

برنج سرشار از ویتامین است

برنج منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی همچون نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین است. این ویتامین‌ها بنیان و اساس متابولیسم‌های بدن است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اصلی‌ترین عامل بروز سرطان پوست!» ، مجله سلامتی را دنبال کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…