سفر یک‌روزه به دور دنیا، در تهران!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد در تهران به دنبال یک جای خوش آب و هوا می‌گردند که در آنجا نفسی تازه کنند، در میان گردش و تفریح، از فضای آن هم لذت ببرند. در این تهران بزرگ و پر رفت و آمد، جایی وجود دارد که می‌توانید در میان تنوعی از گیاهان و آب و هواهای جدید قدم بزنید.
باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران یک مکان گردشگری و پرطرفدار است که می‌توانید در میان گیاهان و درختان زیبا و گاه، کمیاب آن قدم بزنید و آب و هوای مکان‌های مختلف را تنفس کنید. اگر در تهران به دنبال یک تفریح جدید و متفاوت هستید، حتما باغ گیاه شناسی را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با این باغ بزرگ و ویژگی‌های منحصر به فرد آن، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

باغ گیاه شناسی تهران از جاذبه های پایتخت

باغ گیاه شناسی تهران را بیشتر بشناسیم

یکی از جالب‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در تهران، باغ گیاه شناسی ملی ایران است. سنگ بنای این باغ که هم از نظر گردشگری و تفریحی و هم از جهت مطالعات زیست‌بومی و گیاهی اهمیت ویژه‌ای دارد، در سال ۱۳۴۷ گذاشته شده است.

در سال ۴۷، در مراتع نزدیک به پارک چیتگر تهران در قسمت غربی شهر، باغی طراحی شد که در آن انواع گونه‌های گیاهی داخلی و خارجی در شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند. طراحی باغ گیاه شناسی تهران، به‌گونه‌ای است که به محض دیدن آن، باغ ایرانی (چهار باغ) برایتان تداعی می‌شود. باغ گیاه شناسی ملی، یک میدان در وسط دارد که از آنجا چهار بلوار جدا شده‌اند.

مساحت این باغ چیزی در حدود ۱۴۵ هکتار است و به عنوان بزرگترین باغ گیاه شناسی در خاورمیانه و همچنین یکی از ۱۰ باغ گیاه شناسی برتر در دنیا به شمار می‌رود.
باغ گیاه شناسی تهران را بشناسیم

باغ گیاه شناسی ملی ایران، خانه امن سه هزار گونه کم نظیر

اگر به این باغ بی‌نظیر بروید می‌توانید ۳ هزار گونه کم‌نظیر و زیبا از انواع گیاهان درختی، بوته‌ای و درختچه‌ای را ببینید و از تماشای زیبایی آن‌ها لذت ببرید. همچنین در این باغ، انواع گوناگونی از گیاهان در حال انقراض نگهداری می‌شوند که با شرایط خاص و روش‌های علمی سعی در بازپروری آن‌هاست.

در باغ هیجان‌انگیز و اسرارآمیز گیاه‌شناسی، به سرزمینی ناشناخته از سرسبزی و زیبایی وارد می‌شوید و می‌توانید انواع آب و هواهای موجود در نقاط مختلف دنیا را در آنجا تجربه کنید.

باغ گیاه شناسی تهران کجاست؟

باغ گیاه شناسی تهران، از بخش‌های متنوع و مختلفی تشکیل شده است که هر یک از بخش‌ها به یک نوع اقلیم آب و هوایی اختصاص دارد. در هر اقلیم نیز نوع خاصی از گیاهان و درختچه‌ها نگهداری می‌شوند.

در اینجا طبیعت، تمام دنیا را می‌توان یافت و گیاهان جدید و ناشناخته را دید. رفتن به باغ گیاه شناسی تهران یعنی چرخیدن دور دنیا در چند ساعت!

پیشنهاد مطالعه: مطلب شهر آدمک‌های بی دهان اردبیل را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    چگونه برویم؟

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    چگونه بایدرفت،وچه روزهایی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    خوب بود .ولی وسایل حمل ونقل قابل رسیدن به انجا راظاهرا فراموش کرده اند!..

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

    سر بزنیم حتما

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۲۲ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…