خواص سیر پخته؛ از سلامت قلب تا پیشگیری از سرطان

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص سیر پخته می‌توان به کاهش فشار خون و کلسترول، بهبود سیستم گوارش، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی و درمان آبسه و ترک خوردگی پوست اشاره کرد.
خواص سیر پخته

چقدر با خواص سیر پخته آشنایی دارید؟ سیر یک عضو پر خاصیت از خانواده‌ پیاز است که می‌تواند به تنهایی خورده شود یا برای بهبود عطر و طعم به انواع غذا‌ها اضافه شود. به دلیل بو و طعم تند سیر برخی از افراد تمایلی به استفاده از سیرخام ندارند. یک روش آسان برای از بین بردن بوی تند سیر، پختن است. در این نوشتار از مجله دلتا درباره خواص سیر پخته صحبت خواهیم کرد.

سلامت قلب و عروق

یکی از خواص سیر پخته افزایش سلامت قلب و سیستم قلبی-عروقی است. سیر برای کاهش فشار خون مفید است و بسیاری از پزشکان به کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف سیر را توصیه می‌کنند. همچنین سیر می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از مسدود شدن عروق جلوگیری کند.

خواص سیر

پیشگیری از سرطان

از خواص سیر پخته می‌توان به پیشگیری از سرطان اشاره کرد. سیر پخته علاوه بر اینکه به بدن شما برای مبارزه با سرماخوردگی و عفونت کمک می‌کند، برای پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان‌های دستگاه گوارش مفید است.

سلامت دستگاه گوارش

اگر به مشکلات گوارشی همچون سندروم روده تحریک پذیر یا بیماری رفلاکس معده دچار هستید، مصرف سیر پخته می‌تواند علائمی مانند سوزش سر دل، حالت تهوع، رودل و سوء هاضمه را کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص سیر پخته تقویت سیستم ایمنی است. سیر به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت و به مبارزه با باکتری‌ها و بیماری‌ها کمک کند؛ بنابراین دفعه بعد که احساس کردید در حال سرماخوردگی هستید یا یک نفر در محل کار یا خانه‌ شما سرما خورده است، برای پیشگیری از سرما خوردگی سیر بخورید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۷:۵۸ ب٫ظ

    لطفآ دستور پخت سیر جند حبه سیر برای یک فرد کافی است ودستور پخت سیر با آب باشد یا….

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ق٫ظ

    مطالب مفیدی در مورد سیر نوشته شده است

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۴:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۶ ب٫ظ

    خیلی حیلی عالی

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    سلام بسیار مطالب ارزنده میباشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…