تشخیص زودتر ایدز با نانوذرات الماس کوانتومی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهش جدیدی که به سرپرستی «کالج دانشگاهی لندن» (UCL) انجام شده، مشخص می‌کند که از نانوذرات الماس می‌توان برای بهبود عملکرد تست‌های تشخیص بیماری استفاده کرد که نتیجه آن می‌تواند تشخیص زودتر بیماری‌هایی مانند ایدز و حتی کرونا باشد.
نانوذرات الماس

در تست‌های مربوط به تشخیص بیماری ایدز از نانوذرات طلا استفاده می‌شود. حالا پژوهشگران متوجه شده‌اند که با نانوذرات الماس می‌توانند حساسیت این آزمایش‌ها را تا هزاران برابر افزایش دهند، البته می‌توان از آن برای تشخیص بیماری‌های دیگر نیز استفاده کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این پژوهش جدید می‌خوانید.

نانوذرات الماس کوانتومی

استاد دانشگاه UCL و نویسنده ارشد مقاله جدید، «ریچل مک‌کندری» اعلام کرده: «تحقیق اثبات مفهوم ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فناوری‌های کوانتومی برای تشخیص سطح فوق‌العاده کم ویروس در نمونه بیمار استفاده کرد که تشخیص زودتر بیماری را ممکن می‌کند. ما روی شناسایی ویروس HIV تمرکز کردیم، اما رویکردمان بسیار انعطاف‌پذیر است و به راحتی می‌تواند با بیماری‌ها و نشانگرهای زیستی دیگر سازگار شود. ما می‌خواهیم این رویکرد را با کووید-۱۹ تطبیق دهیم و در این زمینه کار می‌کنیم. به باور ما، این فناوری جدید به نفع بیماران خواهد بود و از مردم هم در برابر بیماری‌های واگیردار محافظت می‌کند.»

اگرچه در حال حاضر بسیاری از خصوصیات نانوذرات الماس تنها در آزمایشگاه نشان داده شده، اما محققان به دنبال توسعه تست‌هایی هستند که نتایج آن‌ها را می‌توان توسط یک گوشی هوشمند یا فلورسانس قابل حمل خواند. این موضوع به معنای امکان انجام آزمایش‌ها در هر زمان و هر مکان بدون نیاز به منابع گسترده است.

نویسنده اول این مقاله به نام دکتر «بن میلر» به این موضوع اشاره کرده که آزمایش‌ ها با نانوذرات طلا به تحلیل آزمایشگاهی نیاز ندارند و می‌توان از آن‌ها در زمان عدم دسترسی به منابع مناسب استفاده کرد. با این حال، حساسیت این تست‌ها برای تشخیص بیماری بسیار پایین است و با جایگزینی آن‌ها با نانوذرات الماس ، این تیم توانسته بطور چشمگیری حساسیت آن را افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر در حوزه پزشکی مقاله «روش جدیدی که سلول های سرطانی را برای همیشه نابود می‌کند» را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…