۵ مکان دیدنی در شهر صورتی هند

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جیپور یکی از شهرهای تاریخی کشور هند است که یادمان‌های تاریخی و باشکوهش، گردشگران زیادی را از گوشه کنار جهان مجذوب خود می‌کند.
جاذبه های گردشگری هند

دیدنی‌های جیپور، از این شهر یک مقصد توریستی جذاب ساخته است. این شهر، شهری با رنگ‌های زنده، خیابان‌های باریک و بناهای تاریخی مسحورکننده است که به دلیل سازه‌هایی که از ماسه سنگ صورتی بنا شده‌اند، ملقب به «شهر صورتی» هندوستان است. با شرکت در تور جیپور، تور دهلیآگراجیپور یا تور هند، می‌تو‌انید از این شهر صورتی بازدید کنید. جیپور با یادمان‌های تاریخی بی‌نظیرش، محققان و عاشقان تاریخ زیادی را از هر گوشه جهان مجذوب خود می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با یکی از جاذبه های گردشگری هند آشنا شویم.

هاوا محل 

هاوا محل یکی دیگر از بناهای برجسته تاریخی جیپور است که در نزدیکی کاخ شهر قرار دارد و با نام قصر بادها نیز شناخته می‌شود. در گذشته، آداب و رسوم راجپوت در مورد زنان، بسیار سختگیر بود، بدین معنا که زنان توسط نظام محدود می‌شدند و حق نداشتند به میان مردم بیایند یا با غریبه‌ها ارتباط داشته باشند. این بنای تاریخی از ماسه سنگ قرمز و صورتی ساخته و یکی از شاهکارهای معماری کشور هندوستان با بیش از نهصد پنجره کوچک حکاکی شده با طرح‌های مختلف و پیچیده است.

جاذبه های گردشگری جیپور

الفنتستیک

الفنتستیک یک مزرعه فیل بسیار جذاب است که در شهرک آمیر قرار گرفته و این امکان را به شما می‌دهد تا به این موجودات دوست‌داشتنی نزدیک شوید. این مزرعه در قرن شانزدهم توسط خانواده کوچکی که به فیل‌ها علاقه‌مند بودند، برپا شد تا مردم بتوانند بر پشت فیل‌ها سوار شوند و به گردش بپردازند. سفر به جیپور بدون تجربه فیل‌سواری هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، پس حتما در سفر خود به الفنتستیک بروید.

جال محل 

جال محل در قلب دریاچه من ساگر واقع شده و به نام کاخ آب یا کاخ شناور نیز شناخته می‌شود. این کاخ باشکوه با زیبایی‌های افسونگر و بی‌همتایش، بهشتی فوق‌العاده برای عکاسان به شمار می‌رود. جال محل در گذشته به‌عنوان عمارتی برای مهمانی‌های شکار ساخته شده که در حال حاضر تنها باغ ایوان آن برای دسترسی به روی عموم باز است. گردشگران برای بازدید از این کاخ بی‌نظیر باید سوار قایق شوند.

جال محل 

بازارهای جیپور

خرید در بازارهای رنگارنگ شهر سرزنده جیپور، می‌تواند برای شما تجربه‌ای متفاوت باشد. فهرست این بازارها آنقدر بلندبالا و بی‌انتها است که می‌توانید آنقدر خرید کنید تا از پا بیفتید. همچنین اگر قصد دارید سوغاتی بخرید، بازارهای جیپور می‌توانند بهترین مکان برای شما باشند.

بازارهای جیپور

معبد برلا مندیر 

معبد برلا مندیر که به نام معبد لاکشمی نارایان نیز معروف است، در بالای تپه‌ای در شهر جیپور قرار دارد. این معبد که یکی از زیباترین معبدهای هندو در کشور هند است، هر بیننده‌ای را با معماری زیبا و کنده‌کاری‌های منحصر به فرد خود، محصور می‌کند. معبد برلا مندیر از سه گنبد بزرگ تشکیل شده که هرکدام با استفاده از معماری متفاوتی ساخته شده‌اند.

معبد برلا مندیر 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری در هند “۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند” را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…