۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین تبارها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون است. در هند مقاصد گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می‌شود.
6 جاذبه پربازدید و ارزان هند
هند هفتمین کشور بزرگ جهان بوده و با بیش از ۱ میلیارد نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین است. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، از غرب به دریای عرب و از شرق به خلیج بنگال محدود می‌شود. گستره‌ وسیع کوهستان، رودخانه‌های فریبنده، دریاهای خروشان، دره‌های آرام، آبشارهای خرامان، یادبودهای تاریخی، معابد مقدس، همه و همه، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری هند است. در ادامه برای آشنایی با ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند، با مجله دلتا همراه باشید.

شهر دهلی، پایتخت هندوستان، یکی از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند

یکی از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند دهلی است. این شهر، پایتخت هند و بدون شک یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در این کشور است. دهلی در کنار آگرا و جیپور، مثلث طلایی هند را تشکیل می‌دهند و سالانه میلیون‌ها توریست برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این مناطق به هند سفر می‌کنند. بارزترین ویژگی دهلی شمار زیادِ بناهای تاریخی شگفت‌انگیز آن، که این شهر را به بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ بدل کرده است. در سرتاسر دهلی مساجد باشکوه، قلعه ها و بناهای زیبا و باعظمتی وجود دارند که به جا مانده از دوران حکومت مغول‌ها در این سرزمین است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

مشهورترین نمادِ هند، تاج محل

وقتی در مورد هند صحبت می‌کنیم معمولا اولین تصویری که در ذهنمان شکل می‌گیرد، بنای باشکوه و مرمرینِ تاج محل است. این بنا که در شهر آگرا قرار دارد، مشهورترین نماد و سمبل هند است. سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند. اگرچه تاج محل معروف‌ترین جاذبه آگرا و حتی هند است، اما جاذبه‌های این شهر محدود به تاج محل نمی‌شود. توصیه می‌کنیم در سفر به آگرا از دیدنی‌های دیگر هم دیدن کنید.

تاج محل 6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بازدید از شکوه و جلالِ سلطنتی، اودی‌پور

شهر اودی‌پور که به صورت اودیپور هم نوشته می‌شود مملو از دریاچه‌ها، قصرها و کاخ‌های باشکوه است. اگر می‌خواهید غرق در شکوه و جلال اشرافی و سلطنتی هند شوید به اودیپور سفر کنید. خاندان سلطنتی بخش زیادی از این قصر و کاخ‌ها را به موزه تبدیل کرده‌اند و فرصتی بی‌نظیر برای آشنا شدن با سبک زندگی سلطنتی هند به توریست‌ها داده‌اند. یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به اودیپور اقامت در هتل‌هایی با چشم انداز بی‌نظیر به شهر و قصرهای باشکوه آن است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بهترین مقصد برای تاریخ و معماری، غارهای آجانتا و اِلورا

وسط ناکجاآباد و نزدیکی اورانگاباد در شمال ایالت مهاراشترا مجموعه غارهای باستانی شگفت‌انگیزی وجود دارد که هزاران سال پیش در دل کوه کنده شده‌اند. این غارها در فهرست سایت‌های جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و از اهمیت تاریخی و باستان شناسی بالایی برخوردارند. در منطقه الورا مجموعا ۳۴ غار وجود دارد که تاریخ ساخت آن‌ها به قرون ۶ و ۱۱ میلادی بر می‌گردد. با این حال، غارهای آجانتا همگی متعلق به مذهب بودایی‌ست. غارهای آجانتا در مجموع از ۲۹ غار تشکیل شده، که تاریخ ساخت آن‌ها به مراتب قدیمی‌تر است و به قرن های ۲ و ۶ پس از میلاد بر می‌گردد.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

کلکته، یکی دیگر از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند

کلکته، پایتخت بنگال غربی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند است که شاید آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده. البته همین موضوع می‌تواند یک مزیت باشد، چرا که از ازدحام توریست‌ها خبری نیست. آشپزی متنوع و غنی، بازارهای محلی مشهور و تماشایی، محله‌های متنوع و چندفرهنگی و میراث فرهنگی این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در هند تبدیل کرده‌است. بزرگ‌ترین فستیوال شهر که دورگا پوجا نام دارد به تنهایی ارزش سفر کردن به کلکلته را دارد.

کلکته 6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بهترین سواحل هند، گوا

گوا به خاطر سواحل تفریحی مشهوری که دارد از بهترین مقاصد گردشگری در هند به شمار می‌رود. میهمانی‌ها و تفریحات ساحلی، بازارهای محلی تماشایی و آشپزی و غذاهای خوشمزه، این منطقه را به مقصدی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. گوا به دو بخش گوای شمالی و گوای جنوبی تقسیم شده. بخش شمالی، مدرن‌ و پیشرفته‌تر است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری در هند، هند و دیدنی‌های افسانه‌ای را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…